In de kiosken ligt binnenkort een nieuwe glossy: de Mohammed. Het tijdschrift gaat over de islamitische profeet. Die heeft in het Westen “z’n reputatie niet mee” door “aanhoudende misvattingen en minimale kennis”, aldus de Moslimkrant dinsdag. De krant maakt de glossy.
Van het tijdschrift moeten minstens 15.000 exemplaren worden gedrukt. Hoofdredacteur Brahim Bourzik hoopt dat het tijdschrift in kiosken, bij Marokkaanse en Turkse winkeliers en bij moskeeën komt te liggen. Het moet 5 tot 6 euro kosten. Het magazine telt 63 pagina’s en is volledig in kleur. In juni, een week voor het begin van de ramadan, moet het gepubliceerd worden. Er staan verhalen in over het leven van Mohammed en over de hedendaagse wereld, maar ook “recepten voor een heerlijke maaltijd, uit het leven van de Profeet gegrepen”.
Het tijdschrift moet ‘sexy’ zijn. Ongepast is dat volgens Bourzik niet. “Mohammed was een sexy man. Hij had zeker negen vrouwen. Om die tevreden te kunnen stellen, moet je wel verdomd sexy zijn. Hij was geniaal. Hij was een geestelijk leider, een huisvader, alles in één. Ik denk dat George Clooney jaloers op hem zou zijn.”
Anp