Rep en roer. Ach ende wee. Koopgoot Hoog Catharijne in Utrecht gaat haar complex met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid delen met textielboer Primark. Maar niet als het aan drieduizend plus Utrechtenaren ligt. Zij haten de stoffenjuwelier.
Naar goed Nederlands gebruik stampten de Primarkhaters al snel een Facebookpagina uit de grond met de welluidende titel: ‘No Primark in Utrecht‘. Een pagina die al snel meer dan drieduizend likes mocht ontvangen. Daar komen er dagelijks vijfhonderd bij.
Volgens de haters maakt de modeketen (lol!) zich schuldig aan kinderarbeid, uitbuiting, massaproductie en slechte kwaliteit. Bovendien zou het een doodsteek kunnen zijn voor veel lokale middenstanders in de kledingbranche. De haters van de facebookpagina zijn bovendien aan het onderzoeken of ze de komst van een Primark middels een petitie of een ander burgerinitiatief kunnen tegenhouden.
Hamvraag is of ze dat voor- of na hun eerste les Marktwerking Voor Dummies gaan doen.