Sjuul Paradijs weg. Van één Telegraaf worden er zes gemaakt. Met opvolgers wordt al gesproken. De TMG-directie gaat voor een verdeel- en heersstrategie en voor een agressieve en commerciële online koers. Maar gaat dat meer inkomsten opleveren?
Wie als hoofdredacteur aan de slag wil, kan de komende weken sollicitatiebrieven schrijven. Bij De Telegraaf zoeken ze er niet één maar wel zes. Niet alleen voor de krant, maar ook voor Telesport, Vrouw, DFT, Autovisie en Privé. Die plannen, het opsplitsen van de krant in zes ‘merken’, zijn nog niet openbaar, maar door het vertrek van de flamboyante hoofdredacteur is het wel zeker geworden dat die plannen er zijn.
Dit ondanks dat CEO Geert-Jan van der Snoek eind april tegen Adformatie zei ‘niets te weten van het opknippen van De Telegraaf’. Ondertussen zocht de hoofdredactie zelf de publiciteit (in de Volkskrant nota bene) en riep de redacteuren op massaal lid van de NVJ te worden – ook al zo’n draai van 180 graden.