Zweedse feministen, en daarvan zijn er heel veel in Zweden, hebben het voor elkaar gekregen om dankzij de beproefde #OPHEF!-roepende drammethode een ‘seksistische’ reclamecampagne te censureren. Mooi werk natuurlijk, censureren omdat je anders wordt ‘gekwetst’ is altijd fijn in een vrij land, behalve dan dat het een campagne vóór feminisme en tegen seksisme was.
De campagne in kwestie is een huiliehuilie-verhaal van vier naakte vrouwen die boos zijn op wél mooie vrouwen in de media en in glossy’s enzo, ofzoiets, want nog mooiere vrouwen dan jijzelf mag natuurlijk helemaal niet. Jaloezie en ‘ik ben gekwetst’ zijn al eeuwen hele goede vrienden.
Maar omdat er dus naakte vrouwen op de campagneposters staan moet het allemaal stuk van de feministen. Want naakte vrouwen = ‘SEKSISME!’, ook als het functioneel naakt voor de eigen zaak is.
Right.
U mag nu uw eigen koken/opvoeden/aanrecht/strijken/achteruit inparkeren-grap invoeren.