Olli gaat verder. Na het grote succes van de eerste twee boeken Olli en het poepkanon en Olli is een olifant, die binnen twee weken werden herdrukt, liggen ze nu ook in Duitsland. En deze maand zijn twee nieuwe Ollimania boeken verschenen: Olli en de woestijndraak en Olli gaat op reis.
Maar het avontuur gaat verder dan alleen boeken. Een levensgrote Olli zal vanaf september de patiëntjes en bezoekers van het Erasmus MC Sophia begroeten. Deze grote Olli is een cadeau van Ollimania om een glimlach te toveren op de gezihte aan alle kleine patiëntjes en hun familie. Het beeld is ontworpen door Hein Mevissen en het bouwproces kun je volgen via de Ollimania-Facebookpagina.
De makers en bedenkers van Olli, schrijver Diederiekje Bok en illustrator Hein Mevissen, wonen en werken in Hollywood. Bok: “Los Angeles is heel inspirerend, er wordt hier zoveel gemaakt en bedacht. Elke dag hebben we nieuwe verhalen en ideeen voor Ollimania. In oktober komen weer twee nieuwe boeken uit, waaronder ook een cadeauboekje van Tutje, het lelijke roze muisje van Ollimania. Een speciaal boekje voor alle vrouwen van nul tot honderd.”
Olli bestaat dit jaar 11 jaar. Olli begon als een karakter van het watermerk Water From The Supermarket, verkrijgbaar in diverse Europese landen. Olli is later ook nog gebruikt in verschillende campagnes die Bok en Mevissen hebben gemaakt voor diverse andere merken zoals, Comedy Central, MTV en twee jaar geleden voor verzekeringsmaatschappij asr. “Als we Olli of Ollimania inzetten bij campagnes dan komt dit altijd ten goede van een goed doel”, aldus Bok
Samen hebben Bok en Mevissen diverse onderscheidingen en internationale prijzen gewonnen voor hun creatieve werk, commercials en films en ook voor hun eigen merken. Zo werd hun uitvinding de John’s Phone door het gerenommeerde Amerikaans designtijdschrift Fast Company’s Co uitgeroepen tot beste nieuwe design in 2012.
Holland kan straks niet meer zonder Olli. Naast tulpen en Nijntje nu ook Olli. Maar Ollimania is niet alleen wereldberoemd in Holland. Olli heeft ook al fans in Duitsland, Japan en Amerika.
Dagelijks ontvangt Ollimania fanmail via hun Facebookpagina maar ook via de postbode of in de vorm van taarten. Op dit moment zijn Olli en Tutje de populairste karakters van Ollimania.
Op de vraag of er ook een speelfilm van Olli komt antwoordt Mevissen, zelf regisseur: “De audities voor Olli lopen al! En, Tutje wil óók een eigen film.”