Marketing

#OPHEF!-minderheid dramt door, ‘smakeloze’ zombieposters gecensureerd

12-08-2015 16:10

Screen Shot 2015-08-12 at 15.02.57

 

Een Londense postercampagne voor een ‘zombie experience‘ is per direct beëindigd nadat ‘enkele ouders’ hadden geklaagd over de superenge zombies op de posters.

Volgens de Britse reclame- en marketing betuttel- en censuurorganisatie Advertising Standards Authority waren de posters, die in Londense metrotunnels hingen, ‘te smakeloos’ en mogelijk schokkend voor kleine kinderen.

De organisatie achter de ‘zombie experience: The Generation of Z Apocalypse‘ begreep dit uiteraard meteen en ging geheel gedwee op de knietjes over tot de noodzakelijke zelfcensuur.

Er worden nu nieuwe posters ontworpen waar helemaal niémand zich aan kan storen. Hieronder een voorbeeld van zo’n poster die ook ook de goedkeuring van een gemiddelde reclamecode-censuurcommissie kan wegdragen. (Het beste voor iedereen is sowieso om de hele samenleving in deze kleur in te richten.)

Het is niet bekend of ondertussen toch nog kinderen ernstig zijn getraumatiseerd en of deze kinderen dus subsidie krijgen.

 

Voorbeeld van een niemand kwetsende poster:

gegarandeerdnietkwestendeposter