Na het wat mildere The Weight Of Your Love is Editors terug met een nieuw album: In Dream. Het album is donker, veel donkerder dan zijn voorganger. De gitaren zijn naar de achtergrond verdwenen en de elektronische basis van hun derde plaat In This Light And On This Evening is terug.
Met drie uitverkochte shows trapt de band vanavond af in de Heineken Music Hall. Het publiek is divers: gezinnen, hier en daar wat twintigers, en veel mannen van gemiddelde leeftijd. Het is met No Harm meteen raak. Het bijna hypnotiserende nummer grijpt je vanaf de eerste seconde. Hit Sugar volgt en een explosie van energie gonst door de zaal. Vlammen spuwen omhoog als Smith het refrein inzet. Al snel wordt duidelijk dat Editors in bloedvorm is, met de stem van Smith als hoogtepunt.
Bij An End Has A Start wordt het echt feest. Niemand staat meer stil, armen gaan de lucht in en bijna de hele zaal zingt mee. Moeiteloos schakelt de band over naar het nieuwe Forgiveness. Fans van het eerste uur lijken weinig moeite te hebben met de nieuwe nummers van In Dream. Veel nummers lijkt het publiek al te kennen, en live komt de plaat nog beter tot zijn recht. Een goed voorbeeld hiervan is het mooie Salvation.
Een van de grote hoogtepunten vanavond komt opnieuw van de zanger zelf. Met enkel een akoestische gitaar brengt hij met Smokers Outside The Hospital Door het publiek in hogere sferen. De zanger zit duidelijk goed in z’n vel en lijkt van elke minuut te genieten.
Als de band terugkomt voor een toegift spuwen er opnieuw vlammen en geven zowel Editors als het publiek nog een keer alles. Het houdt niet op als de band voor de laatste keer inzet met Marching Orders. Tien jaar na debuutplaat The Back Room isEditors uitgegroeid tot een band van formaat. Na een show van een uur en drie kwartier spoedt de menigte zich uitgelaten huiswaarts. Vanavond klopt alles. Vanavond is Tom Smith de koning van de Heineken Music Hall.