Marketing

Hoogleraar e-marketing vindt V&D stom

23-12-2015 10:33

“De stekker had er eigenlijk in februari al volledig uitgetrokken moeten worden. V&D is niet meer relevant, er komen geen klanten meer”. Dat zegt Cor Molenaar, hoogleraar e-marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, woensdag in een reactie op de nieuwe financiële problemen bij de winkelketen.

Volgens de hoogleraar heeft het bestuur van de keten dit jaar geen nieuwe visie laten zien. “Het was meer pappen en nathouden. Het is ze niet gelukt om met een onderscheidend aanbod te komen ten opzichte van Primark, H&M, Wehkamp en Bol.com”, vertelt de hoogleraar.

Molenaar gaf eerder al aan dat er honderden miljoenen in het oubollige warenhuisconcept gestoken zou moeten worden om de keten op de rails te krijgen. Het bedrijf had volgens hem zwaar moeten investeren in achterstallig onderhoud, het assortiment, de aankleding van de winkels en allerlei IT-systemen.

Volgens Molenaar is het enige alternatief voor het bedrijf nu een faillissement. “Ze kunnen dan met een schone lei beginnen. Een derde van de filialen zijn wél levensvatbaar. Maar 50 tot 60 procent van de medewerkers zullen op zoek moeten naar een andere baan”, aldus de marketingdeskundige.

Anp