Audi verkocht in 2015 meer auto’s dan ooit. Ten opzichte van 2014 groeide de wereldwijde verkoop met 3,6 procent tot iets meer dan 1,8 miljoen auto’s.
Volgens topman Rupert Stadler is dat driehonderdduizend auto’s meer dan het gestelde doel. In China en Europa is Audi het grootste premiummerk. In de VS, waar BMW marktleider is in dat segment, groeit Audi echter voor het zesde jaar op rij. Het merk verkocht er in 2015 voor het eerst meer dan tweehonderdduizend auto’s. Met name de kleinere SUV’s als de Q5 deden het goed.
De groei van Audi is opvallend omdat Audi onderdeel is van het Volkswagen-concern en als zodanig ook te maken kreeg met Dieselgate. Ook Audi’s werden uitgerust met manipulerende software. Het lijkt er echter nog steeds op dat Volkswagen, dat wel met licht dalende verkopen te maken heeft, de klappen van het schandaal opvangt. Daarom is de groei van Audi (met winsten van meer dan vijf miljard) zo gunstig voor Volkswagen, want die winsten vloeien linea recta naar de Volkswagen Group, de enige aandeelhouder.