Stel dat u het wereldrecord kinderkotsen op de achterbank van een auto wilt verbeteren, wat voor auto heeft u dan nodig? Deze vraag houdt autokenners al jaren bezig. Een paar jaar geleden leek Ferrari die vraag voor eens en voor altijd beantwoord te hebben met de FF, de ‘gezins-Ferrari’. Nu is er echter een nieuwe FF, die geen FF meer heet, maar er wel stukken beter uitziet: de GTC4 Lusso.
‘Lusso’ laat zich in dit geval het best vertalen als ‘luxe’. Die luxe geloven we wel. Want al had dit ding een houten stuur, djiezus, wat is de verbetering ten opzichte van de FF groot. De FF zag er toch een beetje uit als een langgerekte middenklasse-hatchback met een paar agressieve exterieur-details voor de vorm. Alsof Ferrari had zitten rommelen met een kopieerapparaat en een BMW 1 serie. De GTC4 is niet zo’n auto. Het is auto waarvan je denkt: hmm, wat is de mooiste hoek, voor, achter, en profil – en dan niet kunnen kiezen want allround prachtig.
De wagen perst 680 pk uit twaalf cilinders en schiet van nul naar honderd in 3,4 seconden. Dus koop een zak spekjes, organiseer wat kinderen en ga voor dat record!