Utrechtse anti-terreuraanpak: geef terreurles op scholen

11-10-2016 11:02

Hoogleraar pedagogiek Micha de Winter leidt een team wetenschappers dat de gemeente Utrecht moet adviseren in de strijd tegen radicalisering en terreur. Hij stelde in een radio-interview voor om scholieren les te geven over terreur. Vragen die volgens hem centraal moeten staan zijn: “Wat is terrorisme eigenlijk? (Islamitische haat tegen het Westen – AN) Wat richt het aan? (Veel doden en gewonden, ontwrichting van het Westen -AN) Waar komt het vandaan? (Uit de islam – AN) Is het allemaal wel zo idealistisch in dat kalifaat? (Nee maarja, islam, dan krijg je dat – AN)”

Dat klinkt op zich niet slecht, te hopen valt dat Utrechtse klassen dan kennis nemen van het werk van deze Marokkaanse actrice die haar leven niet meer zeker was toen zij zich niet aan de wetten van de islam hield. Of dat het werk van mr. dr. Machteld Zee op de boekenlijst komt. Voeg daarbij wat duiding en ongecensureerde beelden van de aanslagen op Charlie Hebdo, het Bataclan-theater, de boulevard in Nice en het Joods museum in Brussel en je hebt een prima lespakket.

Maarja.

Leer ons het Nederlandse onderwijs kennen. Dat deugt harder dan de Joop-redactie high op policor-XTC onder een deken van positiviteit. Dat wordt een vrijpleit-lesje voor de religie van de vrede, onnodige nadruk op de Kruistochten en gristelijke homo-intolerantie, de helft van de lestijd moet sowieso over ‘islamofobie’ gaan want anders is het allemaal kwetsend en tot slot spelen we Imagine en steken we waxinelichtjes aan. Enfin. We gaan het zien, die Utrechtse terreurlesjes.