Lees ook: Met deze propaganda werden 293.000 Jeugdjournaal-kijkertjes geïndoctrineerd over Trump/Clinton
De PvdA is voornemens om nóg meer belastinggeld uit te delen aan de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) waar momenteel al zo’n 524 miljoen euro per jaar aan belastinggeld naartoe stroomt, vaak zonder dat er iets mee wordt gedaan waar mensen ook naar willen kijken (en dan gaat het nog geen eens over radio of online). Ook wil de PvdA maarliefst 100 miljoen euro aan belastinggeld cadeau geven aan ‘culturele instellingen’, zo blijkt uit het nieuwe PvdA-verkiezingsprogramma waarvan de Telegraaf melding maakt.
De miljoenen euro’s belastinggeld extra per jaar zouden bij de NPO dan moeten worden besteed aan ‘onderzoeksjournalistiek’. Maar ook programma’s die ‘de NPO onderscheiden van commerciële televisie’ kunnen rekenen op een hoop extra door belastingbetalers opgehoeste euro’s die door Sinterklaas PvdA in de schoen zullen worden gelegd.
Regionale omroepen, waarvan de meesten momenteel in zwaar weer verkeren, zullen als het aan de PvdA ligt weer ouderwets aan het staatsinfuus worden gelegd. Ondanks een wildgroei een zwaar gesubsidieerde maar zinloze regionale en lokale omroepen die ofwel weigeren met elkaar samen te werken ofwel niet kunnen samenwerken zijn de sociaaldemocraten kennelijk nog altijd van mening dat subsidie nog altijd een goed middel is om creativiteit, innovatie en arbeidsproductiviteit te stimuleren. Onduidelijk is of deze subsidies dan wederom zullen worden besteed aan de bonussen en vertrekregelingen van regionale-omroepbaasjes.
Het is nog onduidelijk hoe de PvdA denkt de overgesubsideerde maar vrijwel altijd middelmatige en voor de meeste Nederlanders op de elite en minderheidsgroepen na ‘culturele instellingen’ (vaak een dekmantel voor politiek-ideologische propagandapraktijken) nog meer te kunnen subsidiëren.
Foto: de PvdA op bezoek bij de NPO.