Policorwatch: LEGO staakt adverteren in ‘hatelijke’ media

12-11-2016 19:15

Werkgeverbellen, pro-level: onder druk van moraalterroristen heeft LEGO besloten niet langer te adverteren in The Daily Mail. Dit omdat het bedrijf het niet eens was met de Brexit- en vluchtelingenberichtgeving van de krant, na onder druk te zijn gezet door de Stop Funding Hate campagne.

De strategie is simpel: onwelgevallige berichtgeving, niet denken om De Toon, respectloze, onfatsoenlijke danwel kwetsende meningen geven, feiten brengen over volwassen mannen of fighting age die poseren als child refugees om Groot-Brittannië binnen te komen: MAG NIET. Dan gaat de Stop Funding Hate campagne adverteerders moreel chanteren en ze aldus dwingen te stoppen met adverteren bij hen onwelgevallige media.

Want bah, pluriformiteit, ook de media moeten een gegarandeerd kwetsvrije safe space worden waarin je niet zomaar dingen tegenkomt als debat, populisme, grove humor of, god verhoede, feiten. Uiteraard staat het bedrijven vrij om te adverteren waar zij wensen, en ook om te zwichten voor vrijheidshatende en anti-pluriforme morele hoogpaard-ruiters.