De storing bij Ziggo eerder deze week was amper achter de rug of het regende al weer nieuwe klachten. Inmiddels lijkt ook die nieuwe storing wel verholpen. Saillant detail: door de storing was de klantenservice van het bedrijf ook onbereikbaar. Vrijdag kampte Ziggo met een landelijke storing en zaterdagavond was het opnieuw bal. Volgens een woordvoerder zijn de netwerkproblemen in de nacht van zaterdag op zondag opgelost.
Waar normaal een paar meldingen per uur binnenkomen over storingen bij Ziggo kwamen op het hoogtepunt rond 23.00 uur 688 meldingen binnen. Ook op sociale media regende het klachten over internet- en televisieproblemen. De klantenservice van Ziggo is door de storing niet te bereiken. Zo blijkt uit een bericht op de website van het telecombedrijf: “Door een storing is onze klantenservice telefonisch niet bereikbaar. We werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.”
Ziggo onderzoekt de oorzaak van de storing nog verder en zegt “te blijven investeren in het netwerk om deze situaties te voorkomen”.
De oorzaak van de storing is nog onbekend. Volgens techwebsite Tweakers hebben Ziggo-klanten vooral problemen met de internetverbinding die traag is of soms helemaal niet werkt. Sommige klanten kunnen geen televisie kijken.
Vrijdag kampte Ziggo ook al met een landelijke storing. Volgens Ziggo lag de oorzaak van de problemen bij het internetknooppunt Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX), waar een storing zou zijn geweest. AMS-IX ontkende dat de problemen daar zijn ontstaan. “AMS-IX heeft wel een storing gehad rond 10.00 uur, maar dat was op een dienst waar Ziggo geen gebruik van maakt. Die storing duurde maar een kwartiertje”, liet een woordvoerder weten.
(TPO/ANP/BuzzT)