Marketing

Update: slechtste 1 april-grap dit jaar gemaakt door Heineken, Corendon wint eerste prijs

31-03-2017 16:53

Update: het blijkt te gaan om een 1 april-grap die Heineken elk jaar weer recyclet. Wat zo ongeveer het omgekeerde is van creativiteit. Onthutst en getriggerd als we zijn door deze, achteraf toch wel voor de hand liggende, creatief bloedarmoedige deceptie hebben we besloten de eerste prijs weer terug te halen bij Heineken en deze uit te reiken aan Corendon, mits ook die grap niet een herhaling van zetten blijkt. Voor straf drinken we het hele jaar geen Heineken. Is waterig kutbier anyway. Senseo dronken we toch al nooit, laffe fopkoffie dat ‘t is.

 

De biertappers van Heineken, toch al geen onbekenden als het gaat om de betere commercials en viral marketing, hebben dit jaar de LOLste 1 april-grap gemaakt. Althans als het aan TPO ligt. In samenwerking met het immer hilarische journalistieke wijvenblaadje VIVA (doelgroep: vrouw, IQ tot maximaal 100) deelt Heineken 1 april aanstaande ‘gratis een jaar lang Senseo-bierpads uit’. Bierpads! In de Senseo-koffiemachine! Vat u ‘m? SENSEO-BIERPADS! (Klik hier.)

Uit het TPO-juryrapport:

 

“Elk jaar weer rond 1 april worden redacties van diverse media overspoeld door een tsunami van voor de hand liggende cliché-kutgrappen waar echt helemaal niemand ooit gaat intrappen, laat staan dat het door een medium zal worden gepubliceerd. Bij Heineken hebben ze het niveau van jaarlijkse kutgrap weten te ontstijgen en zijn ze op de proppen gekomen met iets waar tenminste langer dan een half uur over is nagedacht. Het is een grap waar je niet meteen als door een natte krant heen prikt terwijl het ook, als je eenmaal weet dat het een grap is, nog steeds meekan als LOL-content, haast als een kunstwerkje opzich. Dit gecombineerd met het feit dat de gemiddelde VIVA-lezende vrouw per definitie overal intrapt als de goedgelovige door marketing gebrainwashte pathetische onzekere meeloopster die zij in werkelijkheid is, maakt van deze hoax een gedurfde maar interessante geslaagde poging tot gratis guerrillamarketing op conto van domme wijven met dank aan de doodvermoeiende zogenaamd ‘humoristische’ jaarlijkse clichéterreur van 1 april-grappen.”

 

Nieuw dit jaar is een tweede prijs. Die gaat naar de Turkse vlieg-en-vakantieclub Corendon. Daar probeerden de paarse broeken het met een ludiek persbericht waarin een samenwerking met snackgigant Febo wordt aangekondigd. Oftewel: lekker tijdens de vlucht naar Turkije kroketten en frikandellen uit de muur trekken (te vinden in de staart van het vliegtuig).

Geinig! Welverdiende tweede plek!