Stichting Loterijverlies vraagt consumenten om meer geld. Dat blijkt uit een e-mail waarin consumentenprogramma Radar (AvroTros) inzage heeft gekregen. Het geld zou nodig zijn om “kostbare procedures te voeren” als gevolg van “allerlei juridische en communicatieve trucs van de staat en de Staatsloterij”.
Eerder dit jaar heeft Stichting Staatsloterijschadeclaim een schikking getroffen met de Staatsloterij. Er werd een extra trekking gehouden omdat er oneerlijke winkansen waren bij de Staatsloterij in de periode 2000-2008. De Stichting Loterijverlies was het niet eens met deze compensatie.
In de e-mail laat de club weten een bodemprocedure te zijn gestart tegen de Staatsloterij om inleg, rente, inschrijfgeld en het no-cure-no-pay-percentage terug te vorderen. Het no-cure-no-pay-percentage is gestegen van 15 naar 20 procent.
Deelnemers aan de claim van Loterijverlies spreken tegenover het televisieprogramma van een ‘onbetrouwbaar gevoel’ bij de vraag om meer geld. “Volgens mij zijn ze helemaal al uitgeprocedeerd”, zo stelt iemand. “Het voelt voor mij als een phishingmail”.
(TPO/ANP)