“Begin april las ik met grote ergernis een artikel over de nieuwe werkwijze van de Politie Purmerend. Vol trots werd er vermeld dat er in Purmerend ruim 70 procent minder aangiftes zijn.
In Purmerend denken heel veel burgers daar toch net even anders over. Mensen nemen dit korps niet meer serieus en komen geen aangifte meer doen omdat ze van te voren al weten dat het geen zin heeft.
Volgens mij werkt het niet of in ieder geval heel erg slecht. Jullie korps en jullie bureau is een lachertje. Grote chaos en niemand weet precies wie wat wel en niet moet doen.
Bij de meldkamer word gezegd dat jullie mensen kunnen bemiddelen, bij de balie word je vijf minuten later weer heengezonden. Wie bepaald welke aangifte zin heeft? U, het dienstdoende team, de korpsleiding, de burger of misschien wel die agent die toevallig dienst heeft een geen zin!
Het resultaat is verschrikkelijk, ernstig en beangstigend en vooral had dit niet nodig geweest als jullie je werk hadden gedaan. Ik hoop dat ondertussen dat de waan van de dag helder is geworden voor U. De tijd die jullie in deze zaak hebben genomen blijkt een verschrikkelijke slechte en dramatische investering te zijn geweest waarbij de prijs veel te hoog is.
In mijn ogen hebben jullie hele grote fouten gemaakt en zelfs met een duizenddingendoekje kan dit door de meest stoere agent niet worden weggepoetst.”
Aldus ene Claudia Amsterdam uit Purmerend op de site Regiopurmerend.nl.
Foto: de politie Purmerend aan het ‘bemiddelen’.