“Het is zeker niet de eerste keer dat er een spookrijdt. Ik ken genoeg verhalen van Oostblokchauffeurs die een stukje terug rijden over de vluchtstrook, als ze de afslag hebben gemist. Want een afslag missen, betekent omrijden en dat kost geld.”
Het is voor agenten erg frustrerend. Sinds de Raad van State heeft besloten dat verkeersboetes meteen afrekenen discriminerend is ten opzichte van Nederlandse chauffeurs, mag dat niet meer. Dus denken agenten ook: waarom al die moeite doen voor een boete die toch nooit betaald wordt? En die chauffeurs weten dat: ik hoef toch niet te betalen.”
Volgens het CBS werden vorig jaar 1.580 van de 41.120 verkeersmisdrijven gepleegd door Polen. Daarmee zijn zij na Nederlanders veruit de grootste groep.”
Zaterdagavond reed in Duitsland een bezopen Pool al spookrijdend een compleet gezin uit Sittard dood. Inderdaad: wéér een bezopen Pool. Volgens Klaas de Waardt van transportbrancheorganisatie VERN vormen chauffeurs uit het voormalig Oostblok regelmatig een groot gevaar op de Nederlandse wegen, zo tekende het AD dinsdag uit zijn mond op (Blendle-link).
Maar dat hardop zeggen (het probleem benoemen) en daar iets mee doen (het probleem oplossen) mág natuurlijk helemaal niet in politiek-correct Nederland. Zo heeft de Raad van State de politie verboden om Oostblok-chauffeurs hun boete direct contant te laten afrekenen, want dat is ‘discriminatie’. Het resultaat is dat Oostblok-chauffeurs hun boete gewoon helemaal nooit betalen en dus kunnen doen wat ze willen op de Nederlandse wegen.
Ook het onderzoeken hoe vaak Oostblok-chauffeurs bij ongevallen zijn betrokken mág niet: de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid deed onderzoek maar wilde uitsluitend politiek-correcte antwoorden geven door te schermen met ontbrekende gegevens die niet beschikbaar zouden zijn. En dat terwijl het CBS wél gewoon kan aantonen dat Polen oververtegenwoordigd zijn bij verkeersmisdrijven.
Hier, een bonus-bonusquote van oud-verkeersofficier Koos Spee, die wel graag zegt waar het op staat:
“Het excuus van de SWOV dat ze niet weten hoeveel kilometers Polen rijden, vind ik vreemd. Dat gebruiken we ook niet als we willen weten hoe vaak 70-plussers bij ongelukken betrokken zijn. Als we nou eerst eens bij elk ongeluk de nationaliteit registreren, weten we al snel meer.”
Vandaag weer veel plezier gewenst op de Nederlandse wegen met al dat fijne vrije internationale handelsverkeer in grenzenloos Schengen: buitenlandse verkeerscriminelen, al dan niet afkomstig uit MOE-landen, hebben op die Nederlandse wegen gewoon carte blanche om ongestraft te doen wat ze willen.
U als Nederlander echter betaalt wél gewoon een torenhoge boete voor elke kilometer die u te hard rijdt.
Dat u wél moet betalen voor verkeersboetes maar levensgevaarlijke MOE-landers niet is gek genoeg ineens géén ‘discriminatie’…