Opinie

Ontluisterende beelden: standaard marketing klantenprofielen Albert Heijn zijn opening NOS Achtuurjournaal

13-01-2018 12:46

(LET OP! Onderstaande beelden zijn afkomstig van het Nederlandse staatspropaganda-apparaat NOS en kunnen als zeer schokkend worden ervaren door mensen die gewend zijn zelf te denken.)

 

Artikel gaat verder na de ontluisterende video.


Het NOS Achtuurjournaal, een staatsnieuwspropagandaprogramma dat zich door middel van links ideologische indoctrinatie  vooral richt op (miljoenen!) bejaarden en comapatiënten, opende vrijdagavond met het zogenaamd ‘grote nieuws’ dat Albert Heijn bij het marketen van hun producten gebruik maakt van stereotiepe klantenprofielen. Maar omdat één van deze klantenprofielen, de klant met een laag bestedingspatroon (‘city budget‘), etnisch wordt geprofileerd als ‘zwarte vrouw’ is er volgens de NOS sprake van ernstig ‘racisme’. En omdat het immer hinderlijke maar beslist niet wettelijk bindende zinloze moralistische subsidie-orgaan College voor de Rechten van de Mens het ook ‘racisme’ vindt, was dit voor de NOS-propagandachef (die overigens wordt betaald van uw belastinggeld) reden om hiermee het veelbekeken NOS Achtuurjournaal te openen.

En dat terwijl er helemaal niets nieuwswaardigs aan is. Nog afgezien van het feit dat in grote steden de mensen met het laagste bestedingspatroon inderdaad vaak allochtoon zijn, en dat allochtone vrouwen nog altijd vaker boodschappen doen dan hun allochtone mannen, maken vrijwel álle bedrijven gebruik van dergelijke marketingprofielen om hun doelgroepen te stigmatiseren.

Journalistieke stroomuitval

Ook dat een achterlijk jammer- en dramorgaan met nul komma nul zeggingskracht, anders dan het publieke debat in ziekelijk linkse pro-multiculturele richting te framen, als College voor de Rechten van de Mens iets als ‘racisme’ beschouwt is geen nieuws aangezien het College voor de Rechten van de Mens vrijwel alles altijd als ‘racisme’ beschouwt.

Dat een dergelijk klein nieuwsfeitje, hooguit goed voor een olijk blokje met Peer Ulijn in de 17e minuut van het NOS Achtuurjournaal, nu toch wordt geframed als serieus te nemen nieuws zegt iets over de diep bedroevende stand van de journalistiek in Nederland. Net als in Duitsland hebben de zogenaamde ‘kwaliteitsmedia’ last van ‘journalistieke stroomuitval’ en heeft serieuze objectiviteit steeds meer plek moeten inruimen voor ideologisch-bevooroordeeld moralisme.

De afgelopen jaren is de Nederlandse journalistiek in sneltreinvaart richting de bodem van de afgrond gegaan. Waar vroeger couranten nog aan verslaggeving en nieuws deden, staan deze zelfde kranten nu bomvol huil- en dramverhalen over zogenaamde ‘slachtoffers’ (iedereen die geen blanke heteroseksuele man is), zogenaamde ‘ongelijkheid’ en gaat het vrijwel alleen nog maar over ‘racisme en discriminatie’.

RACISME!

Tien jaar geleden zou een NOS Journaal nooit zijn geopend met dergelijk ‘nieuws’ omdat het tien jaar geleden nog geen geldige optie was om bij zo ongeveer alles ‘RACISME!’ te schreeuwen. Laat staan dat de journalistiek tien jaar geleden haar taak opvatte als ‘racismebestrijdende linkse moralist die er alles aan moet doen om de multiculturele samenleving bij elkaar te houden en te strijden tegen het populisme’.

Heden ten dage echter is het voor hoofdredacties normaal om in kolommen op te roepen tot ‘verzet’ tegen ‘populisten en racisten’, op te roepen tot ‘journalistiek die tegenwicht biedt tegen populisten’ of zelfs om open huiliehuiliebrieven te schrijven als Geert Wilders iets roept met ‘minder, minder, minder’.

NOS Nepnieuws

Dat nu ook het toch al zo bekritiseerde door overwegend blanke autochtonen geproduceerde NOS Staatsjournaal zo duidelijk kleur (no pun intended) kiest voor links moralistische sturing van debat in plaats van degelijke objectieve nieuwsverslaggeving mag voor niemand als een verrassing komen. De laatste jaren is dit Staatsjournaal in toenemende mate bezig geweest met het verspreiden van nepnieuws, eenzijdige propaganda en het pluggen van linkse hobby’s als de elektrische auto, de strijd tegen de benzineauto (‘Fijnstof!’) en natuurlijk het verzieken van het vluchtelingendebat door vluchtelingen stelselmatig voor te stellen als huilende kinderen met arme verzwakte moeders terwijl het in werkelijkheid juist gaat om jonge sterke mannen.

Overigens is het niet alleen het NOS Staatspropgandajournaal waar men de journalistieke reflexen niet meer herkent en zinloos fopnieuws schaamteloos verheft tot ‘echt nieuws’: ook de meeste andere traditionele media kwamen bij het zien van de standaard marketing-stereotyperingen van Albert Heijn ook in een geestelijk moralistische stuip terecht waarvan het nog maar afwachten is of men daar ooit nog ongeschonden uitkomt (voor Volkskrant, Trouw en Parool is er weinig tot geen hoop meer).

Journalistiek is morsdood

Duidelijk mag in elk geval zijn dat 2018 het jaar wordt waarin de ‘journalistiek’ voorgoed stopt met het onafhankelijk bewaken van de democratie en niets meer zal blijken te zijn dan een gewillige lakei van de macht, een trekpop van lobbyclubs die het hardst kunnen drammen op social media en volledig afhankelijk van een persoonlijke en subjectieve subsidiemoraal die net zo lang op de fundamenten van vrijheid en democratie zal blijven inbeuken totdat het volk uiteindelijk geen andere keuze meer heeft dan ook in Nederland massaal een nieuwe Trump aan de macht te helpen.

De Nederlandse journalistiek is dood. Mors- en morsdood. De democratie heeft al lang verloren. Wat ons nog rest is staren naar het ontbindende karkas wat ooit het lichaam van de vrije mens met vrije geest was. Daarna komt het eeuwige niets der waanzin.

 

(U kunt hier, vandaag nog, doneren voor meer, meer, meer TPO en minder, minder, minder staatspropagandistisch ideologisch nepnieuws.)