Kledingbedrijf Suitsupply heeft sinds gisteren zo’n 15.000 volgers op Instagram, Facebook en Twitter verloren. De oorzaak: het bedrijf plaatste foto’s van een nieuwe campagne met een homo-thema. Op een van de foto’s staan twee zoenende mannen. En daar waren veel volgers blijkbaar niet van gediend. Dat meldt de NOS.
New Spring Summer 2018 | Find Your Perfect Fit pic.twitter.com/zcjzmV5Rtt
— SUITSUPPLY (@suitsupply) 21 februari 2018
Vooral op Instagram ging het hard, van ruim 368.000 volgers eergisteren naar 356.000 nu. ,,We dachten echt, holy shit, wat gebeurt hier”, zegt Suitsupply-oprichter Fokke de Jong hierover. ,,Je verwacht wel een reactie, maar de magnitude was best heftig. Dat mensen zo schrikken, bewijst dat het relevant is om het te laten zien.” Suitsupply is van oorsprong een Nederlands bedrijf en is nu actief in 24 landen wereldwijd. De boze (ont)volgers op social media komen dan ook uit de hele wereld.
Suitsupply wordt al jaren achtervolgd door feministen en antiracisten die de reclamecampagnes van het bedrijf hekelen vanwege seksisme en racisme, nu hebben ook de homofoben zich bij dat kamp gevoegd.