Onze met avro ontwikkelde serie beatrixjaren afgeschoten door npo. Zonder de scripts te lezen. Beste wat ik geschreven heb. 2000 schrijfuren
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
“Past niet in programmering” was na half jaar waarin ik dus niets nieuws kon opstarten. Scripts lezen was wel minste geweest.
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Al vanaf 2007 geen geld meer uit hilversum gehad voor mijn projecten. Blijkbaar komt hun en mijn smaak niet overeen
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Ontwikkeld met avro/tros met paul scheffer. Nu kaarten op netflix en ziggo. Hilversum onneembare vesting. Lezen het niet eens
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Uit nood laatste tijd maar wat lowbudgetfilms gemaakt waarbij ik 3000 per jaar verdien
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Na ja. Dan maar via marktpartijen. Die lezen het waarschijnlijk wel.
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
De netmanager noemde het in januari nog een schot in de roos (op basis van samenvatting) en avro/tros wilde het graag doen en geld meenemen
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Dit lag niet aan de avro/tros die wilden graag en waren bereid veel geld zelf te garanderen. Dit was echt de #npo
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
De #npo had het hoofdzakelijk zendtijd gekost. Budget konden wel wel via de markt krijgen
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Hebben al twaalf jaar niet meer in mijn films geinvesteerd. Na simon en vox populi was het klaar
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Ondanks toezegging van avro/tros om helft van budget te garanderen. En zonder scripts te lezen https://t.co/ceKTryECZt
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
De omroep was dit keer het probleem niet. De avro/tros wilde ver gaan.Ook budgetair. Npo was het probleem
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
ja. Avrotros las script en wilde het op basis daarvan flink meefinancieren. De npo alleen samenvatting/pitchdocument gelezen
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Het is geen serie over beatrix maar over drie fsmilies in NL vanaf tweede wereldoorlog tot nu. Recente geschiedenis overeenkomst
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Serie juist heel divers. Mede ontwikkeld ism paul scheffer er said el haji. Niet alleen over autochtoon NL
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Gaat juist over na 2de wereldoorlog. Hippieijd punktijd bankencrisis etc
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Hebben kant en klare serie met grote namen voor en achter camera. Is nu aan commerciele partijen als @ZiggoCompany en @NetflixNL
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Nee. De oranjes komen er vrijwel niet in voor. Gaat om een indische een marokkaanse en grachtengordelfamilie.
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Al vask toezegging v filmfonds gehad maar films toch niet gemaakt want “geen omroep”. Al vijf keer nu
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
En nu dus wel een omroep die er (ook financieel) helemaal voor ging en nu zit de npo dwars.
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Bizarre is ook dat versntwoordelijken #npo niet communiceren. Je maanden laten gissen en niet terugmailen.
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Ja. Te historisch dus past niet in programmering dus lezen scripts niet nodig
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Geen idee. Serie is totaal apolitiek. Gaat gewoon over gezinnen en hun beslommeringen door de decennia heen
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Netflix wil hoofdzakelijk coproduceren met npo en wat ziggo gaat doen is nog niet bekend
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Hilversum en ik zijn slechte match. We vinden elkaars smaak niet zo leuk merk ik
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Dat is ondoorzichtig. De npo communiceert niet met makers. Ze vinden dat dat niet nodig is. Reageren ook niet op mails
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 19 maart 2018
Vlaamse films zijn beter. Worden betere scenario’s verfilmd
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 20 maart 2018
12 jaar lang geen geld uit hilversum (terwijl filmfonds meestal wel wilde) is wel erg lang maar
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 20 maart 2018
Nu maar slapen en serie op andere manier financieren. En dan maar geweldige serie maken zonder npo. Die redden zich wel zonder mij. Denk ik.
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 20 maart 2018
@RemkoTheulings Je krijgt 1x audientie en dan hoor je maanden niks en wijzen dan af op samenvatting zonder scripts te lezen.
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 20 maart 2018
Ja. Kostte belastingbtaler een ton. Is verdeeld onder schrijvers en researchteam. 600 min screentijd geschreven voor 15k bruto
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 20 maart 2018
Ik denk dat serie toch gemaakt wordt. Iedereen die serie leest vindt het mijn beste scripts. Er is meer dan #npo
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 20 maart 2018
En laten je een half jaar wachten voordat ze beslissen. In tussentijd kun je geen ander project starten. Dus geen inkomen
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 20 maart 2018
Hadden ze wel alleen een jaar eerder kunnen zeggen. En niet mensen jaar laten werken en wachten.
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 20 maart 2018
Is niet bedoeling dat je hilversums gekonkel naar buiten brengt want machtsspelen + angst voor elkaar. Maar fuck it. Ben toch buitenstaander
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 20 maart 2018
Vandaag maar weer even in de lobby- en belmodus om nieuwe financieringsopzet voor serie op te starten. Jammer voor de #npo dan maar
— Eddy Terstall (@eddy_terstall) 20 maart 2018