Marketing

Full service digital agency Redkiwi sloopt gendergedram met 1 april-hoax over genderneutrale site

28-03-2018 13:53

PERSBERICHT

Rotterdam, 28 maart 2018 – Full service digital agency Redkiwi gaat dit jaar de eerste genderneutrale website lanceren. “We zijn steeds bezig met de nieuwste ontwikkelingen en we kunnen er gewoon niet meer omheen” aldus Jasper Verbunt CEO van Redkiwi. “Wij geloven dat genderneutraliteit geen hype is maar dat het de nieuwe richtlijnen van modern communiceren heeft bepaald. Wij vinden het heel belangrijk om geen groepen buiten te sluiten en wij zullen hierdoor volledig omgaan naar genderneutraliteit in onze projecten.”

Genderneutraal taalgebruik

Grote verschillen zullen er niet zijn, althans niet merkbaar voor de gemiddelde bezoeker. Het gaat juist om de details die er voor zorgen dat de non-binaire transgender personen, zich niet uitgesloten voelen bij het bezoeken van websites en webshops. Met name zal er genderneutraal taalgebruik worden doorgevoerd op de content van de projecten van Redkiwi. “Dit lossen wij gemakkelijk op door het meervoud te gebruiken; hen/hen in plaats van het enkelvoud; hem/haar, hierdoor wordt de tekst neutraal, maar niet minder duidelijk” vertelt Davey Visser – Customer succes manager bij Redkiwi.

Aanpassingen in design

Daarnaast zijn de kleuren merkbaar anders. “Door te kiezen voor pastel kleuren en natuurtinten in onze designs maken wij toegankelijke creaties”. Ook is de kans groot dat je bij een site die door Redkiwi wordt gebouwd geen vierkante en ronde buttons meer zult tegenkomen. Jasper Verbunt vult aan: “Nee voortaan is de “call to action” waarschijnlijk een groen ovaal in plaats van een blauw vierkant. Het lijkt misschien een kleine aanpassingen, maar het is een hele belangrijke stap voor de toekomst van online.”

/PERSBERICHT