Media & TV

Redacteur De Correspondent geeft toe: ‘Ons toontje, dat borstklopperige gedoe, is stomvervelend’

30-04-2018 12:03

 

“Als je iets groots hebt, kan het zo meer dan 100.000 à 200.000 keer gelezen worden. Maar de meeste stukken halen de 5000 of zo niet. Misschien is het een gebrek – ik vind dat je voor jezelf een doel moet stellen en dan moet kunnen analyseren waarom je het niet hebt gehaald – maar we kijken er ook bijna niet naar. We hebben zelfs Google Analytics eruit gemieterd, terwijl we nog wel op Facebook zitten.”

 

LOL en ROFLOL! De Correspedant is dus inderdaad wat je denkt: een hip marketingproduct voor OSM (blank, Amsterdam, D66) die het massaal allemaal niet lezen (5000 lezers is zelfs voor TPO nog weinig), want het gaat ze er alleen om dat ze er bij horen omdat Rob ‘messias’ Wijnberg het zegt zodat ze net ietsjes meer dan anderen op zichzelf kunnen geilen.

Right. Wie had dat nou toch verwacht!

Maargoed, toegegeven, die Jesse Frederik is best wel cool en begrijpt dingen tenminste. Beter tien Jesse Frederiks die bij 100 De Correspondenten werken dan één papierencouranten- of NPO-journalist met een door de staat of rancuneuze babyboomers betaald medium.

Hele interview hier.

Update: zucht.