Media & TV

Kijkcijfers RTL Late Night met Twan Huys nu alweer op weg richting bodem afgrond

05-09-2018 11:57

Dinsdagavond keken slechts 461.000 bejaarden en andere Unilever-consumenten naar de tweede aflevering van RTL Late Night met Twan Huys op RTL 4. Hiermee kwam het programma nóg lager in de onderste regionen van de Kijkcijfer Top 25 terecht, namelijk op de 20ste plek. De eerste aflevering op maandagavond eindige nog op de 18e plek in de Top 25 met 522.000 kijkers, blijkt uit de cijfers van Kijkonderzoek.nl.

Dit ondanks de extra zorg en aandacht die de redactie van het programma heeft besteed aan de kaasstengels op de tafel waaraan Huys zijn gasten ontvangt. Dinsdag ontstond er namelijk (serieus!) grote ophef in Kabouterland Nederland omdat zowel kijkers als recensenten van ‘kwaliteitsjournalistieke’ (lol) media zich (serieus!) druk maakten over het ontbreken van het cliché glaasje met kaasstengels op tafel. De RTL late Night-redactie besloot daarom bij wijze van ‘ludieke’ actie de hele tafel vol te zetten met glaasjes kaasstengels.

Naar de tweede aflevering van het NPO-indoctrinatieprogram Pauw, dat tegelijk met RTL Late Night wordt uitgezonden op het gesubsidieerde Staatstelevisiekanaal NPO1 (66+ en ouder), keken twee keer zoveel bejaarden en overige Unilever-consumenten, namelijk 833.000 voor propaganda ontvankelijke arme zielen. Pauw komt hiermee op de 10e plaats in de Kijkcijfer Top 25.