Sybren Kooistra, voormalig top-adviseur van GroenLinks-fractievoorzitter Jesse Klaver, zit nu al enige tijd in Brussel als campagnemanager van de Europese Groenen. Vanuit daar neemt hij op Twitter dagelijks Nederlandse media de maat. Met name Arthur van Amerongen (HP/De Tijd en Volkskrant), Theodor Holman (Parool), Sylvain Ephimenco (Trouw) en ondergetekende (TPO) moeten het vaak ontgelden.
Maar dat zijn slechts kleine krabbelaars vergeleken bij YouTube. Sybren Stampvoet ontplofte deze week bijkans toen hij zag dat iemand via de filmpjesboer een video van Forum voor Democratie-fractievoorzitter Thierry Baudet online had gezet (Goh, dat zie je nou nooit).
Dat viel woensdag ook Wester van Gaal, hoofdredacteur van Motherboard, de technologie en wetenschapspoot van millennial media-imperium VICE op:
Het gemak waarmee mensen bedrijven oproepen tot het weghalen van materiaal dat ze niet bevalt is echt vreemd. Dit was ooit de digitale campagneleider van @groenlinks. Nu van de EU. Als zulke mensen het gevaar hiervan niet begrijpen zitten ze niet op de goede plek. https://t.co/tC3eI8V2ts
— Wester (@Westervangaal) September 26, 2018
Kooistra reageerde op zijn gebruikelijke wijze: degene met kritiek begrijpt het niet en is sowieso geen journalist.
En jij bent journalist?
Neem jezelf even serieus vriend, en doe je werk als onafhankelijk verslaggever ipv propagandist.Ik roep niet op tot verwijdering, ik zet vraagtekens bij de actieve promotie van een diep racistische en seksistische partij. https://t.co/zEyQaRnbbt
— Sybren ? (@SybrenKooistra) September 26, 2018
Lees ook – Dossier Sybren Kooistra