Opinie

Zes zuigende moraliserende SIRE-campagnes die ook doordramden

04-03-2019 12:11

JUST DO IT!

Dit is een repost van een artikel uit 2014. Helaas is het ook deze keer weer van toepassing omdat de moralisten van SIRE kennelijk nooit stoppen met zuigend doordrammen.

Tolerantie, daar knapt heel Nederland van op

Deze campagne was zó infantiel dat zelfs infantiele mensen het niet meer trokken. Alsof problemen binnen de multiculturele samenleving, want dat is uiteraard waar deze campagne over gaat, zich vanzelf oplossen wanneer ‘de autochtoon’ (dat is natuurlijk de infantiele vlerk die hier wordt aangesproken) eindelijk eens ophoudt met klagen en Wilders-stemmen. Dan zal namelijk blijken dat die culturen uitsluitend leuke dingen hebben te bieden voor de Nederlandse samenleving zoals thee drinken bij de Turkse buren en gezellig volksdansen (lol) of olieworstelen (lol).
De maatschappij volgens SIRE: volstrekte imbecielen die zelf niet het recht hebben om tolerant te worden behandeld maar wel tolerant (lees: alles over zich moeten laten komen) moeten zijn voor anderen.

Bonusvraag: welke politieke partij had tot de opkomst van Fortuyn in het partijprogramma staan dat ‘de multiculturele samenleving een aanwinst is voor Nederland’? Op welke politieke partij zouden de makers van deze campagne hebben gestemd denkt u? Kan de conclusie derhalve zijn dat SIRE een politieke agenda heeft?

 

Aardige mensen, hoe gaan we er mee om?

Het is niet bekend hoeveel vrouwen, na te zijn gebrainwashed door dit filmpje, zijn beroofd en/of verkracht door een onbekende gek die tijdens een file op een tochtige provinciale weg zichzelf toegang verschafte tot de auto van het slachtoffer.
Aardige mensen bestaan niet. Tenzij ze wat van je willen, duh.

 

De maatschappij, dat ben jij

Zoals we al eerder constateerden bestaat de maatschappij voor SIRE uit volstrekte imbecielen. Om dit er nog maar eens extra hard in te wrijven, als zout in een open wonde, werden deze tekenfilmpjes op ultra-Jip & Janneke-niveau gemaakt.
Resultaat: nog altijd wordt de volstrekt inhoudsloze term ‘de maatschappij dat ben jij’ te pas en te onpas gebruikt. Waaruit maar duidelijk wordt dat indoctrinatie werkt, als de holle retoriek maar vaak genoeg wordt herhaalt (zie ook: religie).

 

Duidelijke taal

We hebben al gezien dat de burger, die imbeciel, maar het beste kan worden aangesproken op kleuterniveau. De burger is namelijk dom, dom, dom, dom, dom, die snapt al die moeilijke woorden en ambtelijke taal natuurlijk nooit! Gelukkig maar, anders zou die burger helemaal niet meer vatbaar zijn voor al die SIRE-indoctrinatie. Ge-bruik daar-om dui-de-lij-ke taal! Want de maat-schap-pij dat ben jij! Jij im-be-ciel!

 

Europa

Geinig spotje zo rond deze tijd. Deze had Verhofstadt best kunnen recyclen, gemiste kans. Wel jammer dat 22 jaar later de burger nog altijd niet zo heel blij is met Europa. Maarja, dan hadden ze maar dui-de-lij-ke taal moeten gebruiken. Merci!

Bonusvraag: welke beslist ‘onafhankelijke’ politieke agenda hebben de makers van dit filmpje denkt u?

 

Wees eens aardig voor een buitenlander

Nostalgie. Toen er nog geen allochtonen bestonden. Alleen ‘gastarbeiders’ en ‘buitenlanders’. Die, uiteraard, nóg infantieler zijn dan de burgers waar SIRE zich later op zou gaan richten. De ‘buitenlander’ is een soort van…tsja…inboorling. Als je die spiegeltjes en kraaltjes geeft door ‘aardig’ te doen en een aai over de bol te geven wordt het allemaal fantastisch in Nederland (dat kwam goed uit, want er zouden nog heel wat ‘buitenlanders’ volgen).
Wel jammer dat SIRE niet ook ooit een campagne met ‘wees eens aardig voor de inwoner van het land waar je te gast bent’ heeft gemaakt, dat had vele jaren later wellicht zomaar een complete campagne over ‘tolerantie’ kunnen schelen.

 

Uiteraard heeft SIRE door de jaren heen nog veel meer betuttelende, vaak onbedoeld hilarische,  dramcampagnes gemaakt. Verzamel ze hier allemaal.