Opinie

U zond in: ‘Site neit meer te lezen.wat een onzin!!!’

08-04-2019 16:40

“Door de reclame, banner, popups etc is de site neit meer te  lezen. wat een onzin. Ik zal deze site nooit meer bezoeken!!!

Anonieme linktipper”

 

Beste anonieme linktipper,

U laat ons weten dat u onze ‘banners, reclame, popups etc’ hinderlijk zijn en dat de site daardoor ‘neit meer is te lezen’. Ook laat u ons weten dat ‘onzin’ te vinden.

Wij danken u allereerst voor uw kritiek. Alleen door kritiek kunnen wij blijvend verbeteren. Een kritische TPO-bezoeker is de allergoeiste TPO-bezoeker zoals wij gekscherend wel eens, al onderling gebbetjes makend, bij de koffieautomaat op ons gezellige redactiekantoor met de collegaatjes (lekker gekke mensen allemaal) onder elkaar plachten te zeggen alvorens wij weer verder gaan met de week doormidden zagen en uitvoeren binnen ons kader wat ons is opgedragen via de bilateraal tijdens de maandagochtendvergadering gestelde key point indicators. (De vergadering wordt overigens geleid door marketeers die een hands on-mentaliteit hebben en zich als een spin in het web voelen en waarvoor Excel uiteraard geen geheimen meer kent.)

Helaas moeten wij u mededelen dat wij ons niet in de door u geschetste kritiek herkennen.

Althans, wij herkennen ons er wel in maar het is nu eenmaal zo dat al die ‘banners, reclame, popups etc’ onze belangrijkste bron van inkomsten zijn. En aangezien u 24/7/365 welkom bent op onze site, en onbeperkt helemaal gratis mag lezen wat er valt te lezen, is het in ruil daarvoor vertonen van ‘banners, reclame, popups etc’ toch best wel een redelijke deal. Vinden wij. Wij vinden: dit is heus niet teveel gevraagd.

Het is bovendien allemaal wegklikbaar en het is ook weer niet zo dat de hele site daardoor ‘neit meer is te lezen’. Over het algemeen staan de banners gewoon boven en onder artikelen, zijn die popups (waarvan er maar enkele verschijnen) wegklikbaar door op duidelijk zichtbare kruisjes te klikken en kunt u veel reclame ofwel negeren ofwel gewoon wegklikken zonder dat die reclame teksten onleesbaar maakt, om nog maar te zwijgen over het feit dat de popups maar één keer per unieke bezoeker worden getoond, mits de cookies gewoon worden opgeslagen.

Dat is waarvoor wij altijd zorgen. Wij van TPO zeggen: maximale reclame-exposure, maar dan wel met minimaal ongemak. Dus de lezer levert weliswaar iets in, maar wij ook, en de adverteerder ook. Als het aan adverteerders ligt staan er alleen nog maar advertenties op TPO.nl, zullen we maar zeggen. En krijgt elke bezoeker 100 niet wegklikbare pop-ups, per seconde. Maar zo zijn wij dan ook weer niet, wij werken alleen samen met kwaliteitsadverteerders die snappen dat het gaat om een optimale samenwerking tussen content en reclame.

Echter, er is nu ook TPO+. TPO+ is hetzelfde als TPO.nl maar dan met nóg meer kwaliteitscontent van kwaliteitsauteurs, de mogelijkheid tot het geven van reacties en, let goed op nu, HET LEZEN VAN TPO.NL ZONDER OOK MAAR EEN ENKELE BANNER, POPUP OF ANDERE HINDERLIJKE RECLAME-UITING OOIT IN BEELD!

Dit kost dan wel 40 euro per jaar, inclusief die crimineel hoge, bijna struikroverachtige 21% btw waar ook wij niet op zitten te wachten (duh, want wie zit er nou wél op te wachten om te worden bestolen door een overheid? Ja okee, Rutger Bregman,  zucht).

40 euro per jaar is een schijntje. Ga maar na: voor 40 euro per jaar 24/7/365 TPO bezoeken zonder reclame-uitingen, denk je eens in hoeveel dat eigenlijk is aan verloren advertentie-inkomsten, de prijs van TPO+ is dus in principe een weggevertje, een diefstal uit onze eigen portemonnee, als het ware trekken wij daarmee ons eigen vel over de toch al forse maar karakteristieke neus. We overdrijven niet als we zeggen dat een TPO+-abonnement minstens 400 euro per jaar waard is. Minstens. Exclusief btw.

Maar toch geven wij het in principe cadeau voor een luizige 40 euro’s. Omdat wij dan ook wel weer zo zijn, want, zo zijn wij dan ook wel weer, als jongens van Jan de Wit zijnde, heus niet voor zessen klaar. Ook als het gaat om het afprijzen van TPO+-abonnementen zeggen wij: Weg met die Jan Salie-geest! Eerst was hier de Pruis in het land, nu de kale Fransen! (We hebben geen flauw idee wat deze uitroepen betekenen, maar dit komt uit de historische stripboekenreeks Van Nul tot Nu, die we lazen toen we een jaar of 1o waren,  Van Nul tot Nu stond destijds als vervolgstrip in de Donald Duck, een ‘vrolijk weekblad’, waar tegenwoordig lesbische stelletjes in staan en gehandicapte kinderen in rolstoelen en heel veel ander ideologisch D66-gedram, wat er toen dus nog helemaal niet instond, toen was Donald Duck nog gewoon een leuke strip voor kinderen, niet voor volwassenen die met politiek bezig zijn en strips als wapen wensen te gebruiken om hun politiek aan anderen op te dringen, liefst via makkelijk vatbare kinderzieltjes, maargoed, toen is vroeger en vroeger is dood, morsdood, nog doder dan ironie durven we haast wel te zeggen, en dan beseffen we heus wel dat ironie echt volledig ontbonden, zelfs niet meer stinkend, dood is).

Beste anonieme linktipper, we bedoelen maar te zeggen: bij TPO kun je eigenlijk altijd terecht. Gratis, maar dan met een klein beetje toch ook weer niet al te hinderlijk invasieve reclame of tegen bodemprijzen middels een reclamevrij abonnement. In principe is TPO dus een solidair paradijs waar onophoudelijk en eensgezind wordt gewerkt aan een brug naar de regenboog. Solidair en intersectioneel, inclusief, het lijkt haast Duckstad wel. Of het NOS Jeugdjournaal. Of het lijden en de dood zelf.

Voor een TPO+-abonnement (en we raden dit abonnement echt iedereen aan, ook namens de rest van het kabouterbos) klik hier.

Voor een nóg goedkoper TPO+-abonnement wat zichzelf ook nog eens elk jaar automatisch verlengt (superhandig!) klik hier.

Voor een gezellige maar verbindende, geheel willekeurige, foto van Sjors Frölich, klik hier.

Voor een filmpje waarvan je gegarandeerd echt heel veel spijt krijgt als je het kijkt, zelfs er op klikken gaat je al spijten, klik hier.

Voor uitzichtloos, uitgesteld, steeds maar weer verlengd lijden klik hier.