In de immer gezellige wijk Sloterdijk van de Lieve Stad van hoop Pyongyang aan de Amstel zijn donderdag twee mensen gewond geraakt na een ‘geweldsincident’. Hierbij zou ook zijn gedreigd met een vuurwapen, meldt AT5.
Wat er precies gebeurde is nog onduidelijk. Het zou gaan om twee ‘groepen’ die ruzie met elkaar kregen.
Of er ook gebruik is gemaakt van handgranaten, zoals traditioneel in de Lieve Stad van hoop waar de samenleving ondermijnende georganiseerde criminaliteit al lang geleden een ‘breekpunt’ heeft bereikt, is niet bekend.
Amsterdam wordt al jaren overspoeld door een tsunami van zwaar geweld, criminaliteit, schietpartijen, liquidaties, vergismoorden en groeiende illegale handel in vuurwapens en vooral handgranaten (te koop vanaf vijf euro per stuk). Amsterdam wordt dan ook al jaren bestuurd door een uiterst links college van B & W waar ze ‘discriminatiebestrijding’, hoop, in je kracht staan, gendergedram, ‘ongelijkheid’, ‘verschillen overbruggen’, ‘dialoog aangaan’ en het kapotmaken van ondernemers en alles wat met kapitalisme heeft te maken en het instellen van talloze stuur- project- audit- pitch- begeleidings- en evaluatiecommissies veel belangrijker vinden dan het bestrijden van criminaliteit.
Eventueel kan die criminaliteit altijd nog keihard worden bestreden met ‘cameratoezicht’, als het echt moet, maar liever worden burgers gewoon onophoudelijk slachtoffer van criminelen.
Bovendien zijn volgens de GroenLinks-burgemeester van Havana aan het IJ vooral moslims slachtoffer want, citaat: “Moslims hebben het in de stad moeilijker dan anderen”. (Dus joden, om maar eens wat te noemen, beslist niet, ondanks toenemend antisemitisme).
In 2030 wordt Amsterdam helemaal verboden voor benzine- en dieselauto’s als het huidige linkse stadsbestuur ligt. Criminelen kunnen dan in ieder geval de wet overtreden zonder veel last te krijgen van luchtverontreiniging.
Merkwaardig is alleen wel dat de benzine- en dieselauto’s worden verboden om ‘fijnstof’ te beperken terwijl reeds is bewezen dat ‘fijnstof’ afkomstig is van remschijven, autobanden en asfalt, niet van benzine- of dieseluitstoot. Niet dat logica ooit een voorwaarde is geweest voor Amsterdams gemeentebeleid, maar toch.
Veel bruggen en kades in Amsterdam staan overigens op instorten, dit door tientallen jaren achterstallig onderhoud, maar het geld is op, want er moet nou eenmaal ook ‘meer groen’ in de stad komen. Prioriteiten, u begrijpt.