Buitenland

Duitse millennials stuk voor stuk unieke individuen, daarom nemen ze allemaal een trendy tattoo

24-05-2019 14:09

Tatoeëren is in Duitsland populairder dan ooit. De hype houdt aan, waarbij tegenwoordig meer vrouwen dan mannen hun huid laten versieren. Dat zei een woordvoerder van de driedaagse beurs TattooCon 2019, die vrijdagmiddag begon in Dortmund. De organisatie pronkt met ongeveer 400 stands en 600 tatoeëerders uit vijftien landen.

Uit onderzoek blijkt dat de meeste tatoeage-fans zijn te vinden in de leeftijdsgroep van 18- tot 30-jarigen, gevolgd door de categorie 31-40 jaar. “Als mensen eenmaal een tattoo hebben, is de tendens dat ze er nog een laten zetten. Een is niet langer voldoende”, aldus de zegsman, die de komende dagen 20.000 bezoekers verwacht.

De nieuwste trend is volgens hem de in-ear-tattoo, een inktafbeelding in de oorschelp. Er zijn bovendien veel liefhebbers voor souvenirtatoeages als blijvende herinnering aan bijvoorbeeld een mooie reis. Nu in het Ruhrgebied ook de laatste kolenmijn is gesloten, zijn ook motieven uit de zware industrie populair. Bij piercings wordt steeds vaker gebruik gemaakt van edelmetaal zoals platina en edelstenen.

Anp