Zoals iedereen weet begint deze maandag weer de week van de borstvoeding. Volgens snoepjesmaker Katja een goed moment om het taboe rondom deze traditionele manier van baby’s voeden eens te doorbreken. Sommige mensen vinden borstvoeding in het openbaar namelijk echt niet kunnen, maar Katja gelukkig wel. Het bedrijf heeft keuzevrijheid nu eenmaal hoog in het vandaal staan. Vooral als deze vrijheid leidt tot meer verkochte vegetarische snoepjes van Katja natuurlijk.
De reclamecampagne wordt afgetrapt met een gigantisch steigerdoek waarop een borstvoedende moeder is te zien. Volgens het bureau erachter een trendy stoere vrouw die, naast borstvoeding in het openbaar, dus in alle vrijheid kiest voor de vegetarische snoepjes van Katja. Ook laat het bedrijf op social media van zich horen met de hashtag #letermaareensop. Gaat vast honderdduizend keer gebruikt worden, #letermaareensop.
Het is niet de eerste keer dat de snoepjesfabrikant een reclamecampagne lanceert rondom het onderwerp keuzevrijheid. Eerder hing het bedrijf ook al een steigerdoek op van een 850m2 grote moslima. Zij koos, naast de islam, eveneens in alle vrijheid voor de vegetarische snoepjes van Katja. Hadden we al gezegd dat de snoepjes van Katja vegetarisch zijn en dus vrij om te kiezen voor iedereen?