Partnerbijdrage

Zo word jij de populairste werkgever!

07-05-2022 11:25

Waar een aantal jaren geleden de werknemers voor het oprapen waren, is dit tegenwoordig wel anders. Je moet je als werkgever echt in de kijker spelen om goede en gemotiveerde mensen te krijgen. Je wilt dan ook vandaag de dag graag bekend staan als een leuke werkgever.

Hoe je dit doet? Hierbij vijf tips!

1. Presenteer jezelf

Denk bewust na wat jouw bedrijf onderscheidt van de concurrent en vergroot dit uit. Is de sfeer bij jullie wél informeel? Betaal jij je werknemers wel goed? Schroom niet om deze punten uit te vergroten en te communiceren.

Zet ze groots op je website en benoem ze ook wanneer je mensen spreekt. Nog niet heel veel speciale onderwerpen? Dan wordt het tijd ze te creëren.

2. Zoek je doelgroep

Je wilt natuurlijk toppers aan het werk hebben. Wacht dan ook niet dat deze op jouw vacatures reageren, maar benader ze in een vroeg stadium. Presenteer jezelf op carrièrebeurzen en investeer in leuke gadgets die je weggeeft.

In een later stadium zullen mensen weer aan je denken en ongetwijfeld reageren wanneer ze een vacature zien. Want de eerste indruk die heb je al gemaakt, en die was leuk!

3. Kies je tekst zorgvuldig

Het is de toon die de muziek maakt, dit geldt ook voor tekst. Kies je woorden en zinnen dan ook zorgvuldig. Van de vacaturetekst tot de website. Huur hier een professional voor in wanneer je hier zelf geen topper in bent.

Af en toe een leuke woordspeling of grapje kan ervoor zorgen dat mensen zich aangesproken worden. Geen drempel meer om jou te benaderen.

4. Koester wat je hebt

Naast dat je aanstormend talent wilt recruiten, wil je natuurlijk je pareltjes óók behouden. Hoe je dit doet? Door te investeren in de juiste aspecten.

Een goed bedrijfsfeest is zoiets wat zich onbewust uitbetaald in een fijne sfeer. Zo worden jouw mensen de visitekaartjes naar buiten toe, ze zullen immers tegenover iedereen positief zijn over de activiteiten bij hun werkgever.

5. Go online, go social

De kracht van social media hoeven wij je waarschijnlijk niet meer uit te leggen. Zet dit niet alleen in voor de core business van je bedrijf, maar ook voor de informele kant. Plaats foto’s (met toestemming van je personeel uiteraard) van leuke evenementen. Dat gave bedrijfsuitje in Eindhoven een groot succes? Schroom niet dit te delen.

Kortom, iedereen wil onderdeel uitmaken van een leuke en positieve organisatie. Wees niet te bescheiden om dit naar buiten toe uit te stralen. Uiteindelijk zal dan het personeel bij jou terecht komen wat daarbij past. Voor je het weet ben jij het populairste bedrijf van de klas!