Adverteerders keren geleidelijk terug naar het socialemediaplatform X (voorheen Twitter), maar verminderen hun advertentie-uitgaven, zo verklaarde X-CEO Linda Yaccarino tijdens een recente bijeenkomst met bankiers. Nadat miljardair Elon Musk vorig jaar Twitter overnam en het omdoopte tot X, daalden de advertentie-inkomsten aanzienlijk, meldt het ANP. Veel bedrijven hielden zich afzijdig vanwege de ingrijpende veranderingen die Musk in de berichtendienst wilde doorvoeren. Hoewel nu ongeveer 90 procent van de grote adverteerders is teruggekeerd, blijven de advertentie-inkomsten achter bij het voorgaande niveau vanwege de kleinere advertentiebudgetten van adverteerders.
Voordat Musk Twitter overnam, genereerde het platform jaarlijks ongeveer 5 miljard dollar aan omzet. Hiervan was bijna 90 procent afkomstig van advertenties. Musk kocht Twitter voor 44 miljard dollar en belastte het met een schuldenlast van 13 miljard dollar. Mede door zijn grillige beslissingen en massale personeelsontslagen leidde dat tot zorgen bij kredietverstrekkers. Analisten merkten eerder dit jaar op, dat de waarde van X was gedaald tot slechts een derde van de aankoopprijs.