Sonja Bakker doet iets met afvallen en diëten. Ze verkoopt er vooral boekjes over. Op 31 december verloor ze in één klap een paar kilo, toen haar zoontje Bram werd geboren. Tot zover weinig nieuws, al lijkt mevrouw Bakker daar zelf anders over te denken. Zo stuurt Sonja de foto’s van de kleine Bram eerst naar RTL Boulevard en SBS Shownieuws, om ze de volgende dag op haar site te plaatsen. Zo werkt dat bij gehaaide types die wat via de media te marketen hebben.
Supermarktdeal
Aanstaande zaterdag gaat Bakker nog een stapje verder met het commercieel uitbuiten van haar pasgeboren kroost. Dan presenteert ze Bram in hoogst eigen persoon aan pers en publiek. De talloze geïnteresseerden kunnen dan een blik werpen op het mannetje in de Lidl in Hoorn. En dat is twee vliegen in één klap voor mevrouw Bakker, want zij heeft toevallig een lucratieve deal met de supermarkt. Die verkopen haar laatste boekje in combinatie met een speciale productlijn voor de diëtende medemens: Linesse. De afvalgoeroe kijkt dan ook reikhalzend uit naar het voorstelmoment. “Het jaar had niet beter kunnen beginnen voor ons. Onder het genot van heerlijke Linesse hapjes en drankjes signeer ik mijn boeken en kan het winkelende publiek vragen stellen,” zegt ze tegen RTL Boulevard. Arme Bram.