Losgeslagen zombie die via infuus hersens tegelijkertijd op zowel televisiescherm als twitterscherm heeft aangesloten. Twittert tijdens DWDD, P&W, Boer Zoekt Vrouw en Wie is de Mol als een dolle stier de meest zinloze opmerkingen en observaties in de achterlijke veronderstelling dat het iemand ook maar één fuck interesseert wat de zombie van dat programma vindt. Is verantwoordelijk voor de dagelijkse stroom aan blaartrekkende TV-trending topics. Is meestal vrouw dus zie ook nummertje 2 en nummertje 8.
Een vrouw. Op social media. Moet op zich al genoeg zeggen. Wil graag zorgzaam zijn (mind you: zorgzaam via social media!) maar ook kritisch en wil veel vrindschappen aangaan en laten zien dat ze intelligent genoeg is om de social media te snappen en wil aandacht van mannelijk twitteraars maar ook weer niet en wil natuurlijk graag twitter domineren met haar gezellige vrindinnen (zie ook 8). Wat dus niet kan wegens 140 tekens zonder nuance. Maar ja. Je kunt ze in leidinggevende functies misschien weren middels glazen plafonds, Twitter is voor iedereen dus ook voor de vrouw. Bummer. Voordeel: sommigen zijn knap en hebben handige doorklik naar, meestal, instagramfoto’s waar ze veelvuldig al dan niet half naakt op zijn te bewonderen. Staan helaas ook veel kattenfoto’s tussen.
Helaas zijn dat vooral veel mannen (maar er zijn tegenwoordig ook veel mannen die de Hapinezz lezen, dus ja). Is wars van kritiek, schelden, kwetsen, satire en humor op twitter. Want: “We moeten samen de wereld een beetje leuker maken”. Gebruikt graag de hashtag #respect en is altijd de eerste om medeleven te betuigen met het heengaan van een of andere BN’er. Kan ineens gevaarlijk worden als er collectief moet worden gemoraliseerd, wat vrij vaak is. Is herkenbaar aan woorden als “levensgenieter”, “vader” en “welkom nieuwe volgers” en het twitteracoount van zijn vriendin in zijn profiel.
Praat vooral in #hastags (zie 10). Linkt uitsluitend naar eigen bedrijf en verzint, als het even kan, zelfrecensies over de eigen eenmanszaak. Kan soms zomaar argeloze twitteraars bespringen met DM’s vol ongevraagde tips en betaalde voorstellen tot verbetering. Is vrijwel altijd iets ergs in de SEO- of marcomsector. Te herkennen aan profielfoto waarop zonder uitzondering een jongere versie van Prins Willem Alexander in spencer prijkt.
Nachtmerrieversie van ZZP’er. Meestal vrouw, soms ook man, deze laatste sowieso altijd zorgvuldig blokken en negeren. Heeft verstand van dingen waar niemand verstand van kán hebben want bewezen onwaar dus zij als enige wel. Twittert uitsluitend lulkoek en #hastag-bullshitbingo op truttenniveau. Populair zijn: Levenscoach, Droomcoach, Socialmediacoach en natuurlijk Spiritueelcoach. Gevaarlijke versies twitteren doodleuk dat je kinderen voedsel moet onthouden of dat je kankerpatienten geen chemo mag geven. Ultiem nachtmerriescenario: een bultrug die op een eiland strandt, Johannes wordt genoemd en collectief online liefdevol wordt opgevangen door twittercoaches. Gebeurt gelukkig zelden.
Geen idee wie, echt niet. Gebruikt meestal fopnaam met fopfoto of naam die verbastering is van bekende naam. Geestelijk gestoord, psychotisch individu dat behalve op twitter bekende mensen (meestal politici) lastigvallen verder helemaal NIETS kan en NIETS durft. Alleen het kaalscheren van moffenhoeren is nog dapperder dan anoniem op twitter mensen haten. Is zonder uitzondering ofwel extreem domrechts ofwel extreem domlinks. Negeren, als spam reporten, blokken, in die volgorde is enige juiste verdedigingsmiddel.
Spamhoer. Semi-bot. Twittert maar heel af en toe en de rest van de tijd automatisch gegenereerde links naar zijn of haar website. Wat u ook doet niet op de links klikken. Ofnee wacht, doe toch maar wel!
Vrouw. Pleaser. Tweede TV schermer. Zombie. Heeft vaak virtueel vrindengroepje en beheert miljard twitterlijsten met lotgenoten en medeslachtoffers. Wekt per tweet drie liter braaksel op. Was voorheen schizofreen maar is er nu van overuigd dat alleen de social media de enige echte realiteit is. Doet aan tweetups, mobile monday, social tuesday en andere IRL-vrindenmakerij. Wordt steeds talrijker en populairder op twitter dus is zorgwekkend. Voordeel: veel lekkere wijven, veel milfs. Bijna altijd alcoholverslaafd en wanhopig single dus eitje voor pleasers, coaches en overige mannen.
Nee. Gewoon nee. Wil niemand kennen, wil niemand weten. Waarom bedrijven nog altijd tonnen per jaar uitgeven aan mensen die komen vertellen hoe leuk twitter kan zijn is één groot mysterie. Rijdt per definitie segway en heeft altijd alles van Apple. Draagt rare bril en heet in vrouwelijke vorm “nerdette”. Geliefde vaste gast in Purple Pants-rubriek. Tweet uitsluitend onbedoeld hilarische tweets maar is gelukkig volledig ongevaarlijk want wanhopig ZZP’er op zoek naar opdrachtgevers dus zo doorgaans zo pleasend dat Paulo Coelho er nog van zou gaan schelden.
Simpele ziel die net twitter heeft ontdekt. Provinciaal. Denkt dat #het #gebruiken #van #hashtags #ook #een #soort #argument #is. Verantwoordelijk voor ergernissen als #followfridat, #dtv, #lastwords en nog meer gezellige social #tweurnis. Gelooft oprecht dat het kapen van een #hastagkanaal een grondwet is en raakt in paniek als anderen dezelfde #hastah gebruiken voor iets heel anders. Wat lachen is, zeker als Bas Heijne weer eens bezig is met zijn #twitelatuur leesclubje. Is meestal ook nummer 5 en nummer 9. Hastag: #twerreur of #twidioot.