OMG

Australiërs verpesten Nutella-actie

22-09-2015 13:15

SYDNEY – Nog geen week geleden gingen Australiërs op het internet helemaal los omdat Nutella een actie in het land was begonnen met gepersonaliseerde labels. Inmiddels is de actie ontaard in een grote bende. Op social media duiken massaal afbeeldingen op van potjes hazelnootpasta met niet altijd even smakelijke etiketten.

Het woord Nutella is op de speciale potjes van 750 ml vervangen door een zelfbedachte tekst met de kenmerkende rode en zwarte letters. Op een speciale website kunnen Nutella-fans aan de hand van een modelpotje al een proefdruk maken. Wat een leuke actie had moeten worden á la de naamflessen van Coca-Cola, is nu al ontspoord in een uitdaging om de meest ridicule pot hazelnootpasta te ontwerpen.

Een enkele grappenmaker heeft het bescheiden gehouden en de naam Nutella vervangen door Vegemite, het bekende Australische gistsmeersel, maar anderen gaan een stuk verder. Als het aan de lolbroekende Australiërs ligt, komen er binnenkort hazelnootpastapotjes op de markt met 'merknamen' als: Hitler, diabetes, hondenpoep, Trump en dikmaker.

Volgens Daily Mail Australia kan niet iedereen erom lachen. Op social media geeft een aantal mensen Ferrero de schuld. "Ze hadden het kunnen weten. Dit soort campagnes kan goed uitpakken, maar ook helemaal verkeerd." Weer een ander legt de schuld bij de Australische cultuur: "Dit soort mogelijkheden moet je Australiërs ook helemaal niet geven." Terwijl een ander het houdt bij: "Dit, Australië, is de reden dat jullie geen leuke dingen krijgen."