Misschien ken je ze al, die pareltjes van het internet. Deze top 5 geeft je een indruk van wat er gebeurt in Nederland. Je volgt nog geen kwartier deze routebeschrijving op de interwebs en je komt met mega-originele praat bij de borrel. Zoals eigen meningen en leuke weetjes, bijvoorbeeld.
Ja, hallo. Gaat er al een lampje branden? Nieuws + duiding + opinie’s = episch winnen. Zoiets:
“Hé, hier alle kinderen van de grachtengordel. We zijn nog een beetje aan het bijkomen van die lichte overdosis drugs, maar hieronder is een topic te lezen over iets wat pas over 3 seizoenen hip is. Hihihihi.” Hier en hier: je lijkt er hip mee.
99 woorden. Meer heeft Jan niet nodig. Hard. Rechtvaardig. Lezen. Hierrrrr. Je kan gewoon zijn mening of oordeel overnemen en doen alsof je het zelf hebt bedacht. Tot je collega’s ook Jan Dijkgraaf lezen.
Holman schreef ooit een prachtstuk voor ThePostOnline, maar doet dat ook dagelijks voor Het Parool. Zelfde verhaal als bij Dijkgraaf, alleen dan in column-vorm.
Oké, is voor kinderen. Klopt. Dus? Als jij kan uitleggen op de VrijMiBo hoe een zak chips zo goed dicht gemaakt wordt, dan maak je een betere indruk dan collega Saskia die over haar eerste twee huwelijken vertelt. Mensen zijn gek op weetjes en als je er genoeg vertelt, misschien ook wel een beetje op jou.