Fans van Euroshopper zijn boos omdat de producten uit de schappen gehaald worden bij Albert Heijn. Daarom start Euroshopper fan Tom Seuren een heuse protestactie. ‘Wij bukken niet voor Basic.’
Seuren zegt tegen Knooppunt Kranenbarg dat hij vindt dat Euro Shopper moet blijven en daarom een actie gestart is. “You hate it or you love it,” zegt Seuren. Volgens het actiecomité Ik ben een Euroshopper is Euroshopper herkenbaar, goedkoop en heeft het de beste prijs-kwaliteitsverhouding van Nederland.
Albert Heijn maakte vandaag bekend de producten van Euroshopper uit de schappen te halen en te vervangen door de merknaam AH Basic. Volgens Albert Heijn ligt de merknaam AH Basic beter in de markt.
Soeren zegt tegen Knooppunt Kranenbarg: “Er zijn ook Eurofloppers maar de meeste producten zijn van goede kwaliteit.Lidl zit niet bij iedereen in de buurt, daarom is Euroshopper een mooi alternatief.”
Hij verdenkt Albert Heijn van het stiekem verhogen van de prijs. “Volgens mij nam Euroshopper gewoon een groot marktaandeel over van Albert Heijn zelf en willen ze het daarom rebranden. Zodat ze ook nog de prijs kunnen verhogen.”
Soeren vindt Euroshopper bier het beste product van het merk. “Er zijn weinig mensen die Euroshopper bier ontdekken tussen A-merken in een blinden test. Het is gewoon goed bier”, aldus de Euroshopper fan.
Als de actie genoeg Facebooklikes verzameld heeft, biedt het een Euroshopper diner aan de directie van Ahold.