1. Rachel goes viral “Bägels, nespresso en gympies op tafel, jongens! We gaan een lekker potje brainstormen vandaag. Schrijf maar op het whiteboard, Berndt: Hoe krijgen we het doodeenvoudige flesje water dat we met ons 600 koppen tellende bedrijf produceren onder de aandacht van duizenden mensen? En denk er om, goede ideeën komen niet zomaar, die forceer je. Fuck Douwe Egberts, als ik je aan wijs schreeuw je gewoon het eerste idee dat je in je opkomt. Niet vertellen, maar schreeuwen! Oh, en als ik het niks vind schiet ik je denkbeeldig af met mijn vinger. Zo rol ik. 1, 2, 3, go! Product placement in de nieuwe Aquaman film? Pang! Flauw! Een flashmob onder de Niagara watervallen? Achterlijk! Af! Sponsoring van het WK waterfietsen? Piew! Terug naar koffie halen, Berndt! Niemand een beter idee? Dan huren we wel weer een celeb in. Jennifer Aniston. Heeft een lekkere naturelle uitstraling, net als ons water. Zorg er voor dat het viral gaat. Viral is heet! Desnoods leg je het er maar heel dik bovenop. Make it happen, Berndt! Ik ga douchen onder ons eigen bronwater en ondertussen via de intercom mensen ontslaan. Bam!”
2. De aanblik van het weinig appetijtelijke voortplantingsmechanisme
Waarom ondergetekende week na week onderwerpen in de schoenen geschoven krijgt waar seks de boventoon voert, heeft waarschijnlijk te maken met diens interesse in de menselijke fascinatie voor vrouwelijke geslachtsdelen. Want kijken we puur vanuit ethisch oogpunt naar dit voortplantingsmechanisme, dan moeten we concluderen dat het er weinig appetijtelijk uitziet. Het is dan ook vooral te danken aan de principes van onze geestesvader Pavlov dat onze mondholte sappen begint te produceren bij het zien van deze halfzachte vleeswaren. Sterker nog, onze hersenen zijn dusdanig geconditioneerd dat een onverwachte blik tussen de benen van de vrouw krachtig genoeg is om bij de man een ontembaar verlangen los te maken.
3. Gastro-winning
Vergeet dat het aan is in de Arabische wereld. Enfant terrible Charlie Sheen heeft een nieuw filmpje! Dit keer zwaait hij niet met een machete of geeft hij een onsamenhangend interview. Nee, dit keer laat hij zien hoe je een salade moet maken. Het enige wat je nodig hebt is een toverstaf, wat tijgerbloed en een snufje Sheen.
4. Give granny satisfaction
Speciaal voor de babyboomers onder ons een ander soort staaltje zundagsporno. Dit keer geen fiere borsten die meedeinen op de vibraties van de trilboor, maar armen en benen die hun elasticiteit verloren nog vóór de val van de Berlijnse muur. Met dit vermakelijke doch buitengewoon onsmakelijke videomateriaal wil Equal Pay Day aandacht vragen voor de inkomensverschillen tussen mannen en vrouwen. Met de boodschap ‘Minder verdienen is langer werken, je loon bepaalt je pensioen’ hoopt de organisatie te voorkomen dat vrouwen tot hun tachtigste straatjes moeten leggen.
5. Smurfen 2.0
Leuk hoor, al die heavy geanimeerde remakes van oude tekenfilmfiguren. Maar waarom moeten de nostalgische helden direct uit hun natuurlijke habitat worden gerukt op het moment dat ze in een blockbuster gaan figureren? Naar mijn weten hebben de Snorkels, David de Kabouter en Ovide nooit hun zee, bos of eiland verlaten. Blijkbaar ontkom je bij dit soort witte doek vertalingen niet aan het Hollywood stramien ‘Dom dier komt naar grote stad en snapt er geen kut van‘. Daarom zien we in de nieuwste Smurfen trailer dan ook angstvallig menselijk ogende blauwwezens door de stad der steden kriskrassen, terwijl ze in het origineel nooit meer hebben gezien dan dertig paddenstoelen en een waterput. Ze mogen zelfs Barney Stinson mishandelen! En wat de smurf doet er ineens een variant met kilt mee? Over typecastig gesproken. Dag zoete nostalgie, hallo kekke studiofilm!
6. Japan, voor en na de tsunami
Aardbevingen en overstromingen zijn verschrikkelijk. Maar…. geven geweldige beelden van de brute kracht van de natuur, die nog indrukwekkender zijn als je ze vergelijkt met beelden van voor de ramp. ABC News liet dit in januari al zien met de voor-en na foto’s van de overstromingen in Australie (hier en hier). Nu doen ze hetzelfde trucje dunnetjes over met de tsunami in Japan.
Rondje van Pavlov geeft elke week een overzicht van de 6 meest opmerkelijke blogposts, interviews, muziek of filmpjes van de afgelopen week.