Snapchat, niet heel lang geleden nog bijna onbekend, behalve onder een selecte groep jongeren is inmiddels zo gemeengoed dat de pagina’s met compromitterende foto’s (Snapsletjes?) al haast een begrip zijn. Het bedrijf haalde onlangs door een investeringsronde nog 13,5 miljoen op via Benchmark Capital, maar is al weer verder aan het kijken. Techcrunch meldt dat de organisatie ‘aggressief’ aan het werven is op de universiteit van Stanford, niet de minste, en ook al weer denkt aan een nieuwe investeringsronde.
Hoewel er nog veel onduidelijk is over een mogelijke nieuwe investering, doen bedragen rond de 100 miljoen dollar de ronde, hetgeen het bedrijf een marktwaarde zou geven die al een flink einde richting de miljard gaat. Er zou zelfs gesproken worden over bedragen die de marktwaarde daadwerkelijk op Instagr.am hoogte brengen, qua marktwaarde, maar dan dus zonder overname.
Het gebruik van Snapchat is de afgelopen tijd geëxplodeerd, zoals een analyse van bureau KPCB al laat zien. (zie hieronder) Daarmee vallen zij precies in die felbegeerde niche van mobiel en beelden delen, waarmee het enthousiasme van investeerders (deels) verklaard is. Maar of daarmee een marktwaarde van tegen de miljard ook gerechtvaardigd is?