1. Zwaar geschut
Een dag geleden werd ons land pijnlijk opgeschrikt door het mistroostige bericht dat niet wij, maar Congolezen beschikken over de meest omvangrijke penissen ter wereld. Want, zo blijkt uit onderzoek van Targetmap.com, de doorsnee Centraal-Afrikaan zeult met een sliert van gemiddeld 17,93 centimeter. Ter vergelijking, dat is net zo lang als deze twee antieke zilveren lepels, deze druipvrije polyamide verfroller of deze handige vrouwencatheter voor eenmalig gebruik (Ä13,70 voor 50 stuks). 17,93 centimeter, bijna tweemaal zo groot als die van de troosteloze Zuid-Koreaan! Los van de vraag of de Congolees daarmee ook twee keer vatbaarder is voor seksueel overdraagbare aandoeningen, geeft het onderzoek geen oorzaak voor de ongelijke bedeeldheid. Wellicht dat dit filmpje een verklaring biedt. Ik zeg: schudden maar!
2. Studenten werven doe je zo
Wervingsfilmpjes voor universiteiten zijn over het algemeen geen toonbeeld van flitsendheid. Een standaard lokvideo behelst over het algemeen een grijze professor die iets brabbelt over de oprichting in 1743, een bolle, bebrilde studente in een uni-trui die al sandwichmalend in de kantine smakt dat ze zoveel vrienden heeft, en een veel te fanatieke jock die midden in een vliegende tackle schreeuwt dat het universiteitsteam ‘just awesome’ is. De universiteit van Lincoln vond het tijd om te breken met deze kazige conventies, en gelijk hebben ze. Het leverde een drietal briljante wervingsfilmpjes op. Je verlangt spontaan terug naar de collegebanken.
3. De anti-charismatische nieuwe ‘Justin Bieber’
Haar videoclip is inmiddels al 24 miljoen keer bekeken op Youtube. Maar is waarschijnlijk al even vaak belachelijk gemaakt. Critici noemen het zwaar ge-autotunede nummer ‘Friday’ van de dertienjarige Rebecca Black (wiki) “onzinnig”, “bizar” en “hilarisch verschrikkelijk”. Het stukje gevangenisaas zingt met haar karakteristieke zeurderige stemmetje en ‘anti-charismatische houding‘ in een zwaar aangezette ‘stoere’ video over, tja, haar vrijdag. En vergeet de obligate rapper niet die het geheel afmaakt. Maar Black heeft met dit afschuwelijke nummer wel internetgoud in handen. Watch out Bieber-fever here comes the black plague!
4. Super Mario als indiefilm
Hoe zou je Super Mario Bros verfilmen? Niet zo, dit is al beter, maar het onderstaande filmpje komt misschien wel het best in de buurt van een goede verfilming van het populaire computerspel. Regisseur Joe Nicolosi maakte deze trailer voor het festival South by Southwest (wiki)
5. Schranstijd
Dozijntje hamburgers, een twintigtal speklappen, bruine suiker, Jack Daniels, bier, uienringen, kaas…beetje kneden, beetje besauzen, beetje laten garen in de oven en voeden die lintworm! De culinaire zwakbegaafden van Epic Meal Time zijn pas sinds oktober vorig jaar bezig met hun kookprogramma, maar hebben met hun onsmakelijke recepten al tientallen miljoenen mensen bereikt. Hun wekelijkse video’s worden zelfs zo goed bekeken dat komiek Jay Leno de dieetgoeroes voor een live-demonstratie uitnodigde in zijn show. Hun motto: hoe meer calorieën, hoe beter.
6. Het glazen huis van de toekomst
Veelgehoorde fossielenklacht: De wereld om ons heen verandert zo snel. Nou, als het aan producent Corning ligt trappen ze het gaspedaal richting toekomst nog even extra diep in, en Carmageddonnen ze iedere protesterende bejaarde op de weg. In een waanzinnig slick filmpje presenteren zij hun toekomstvisie op de digitalisering, waarin ze een grote rol zien weggelegd voor specialistisch glas. De mellow versie van Minority Report in huis, tuin en keuken setting. Laat de jaren maar vliegen!