Aziaten zijn helemaal gek van Hello Kitty. Maar in Singapore loopt het nu helemaal uit de hand. Door een actie van McDonald’s met de poezenpopjes staan mensen uren in de rij en hebben ze honderden dollars over voor een collectible.
Eind mei begon de fastfoodgigant een actie waarbij Hello Kitty-poppetjes bij een Happy Meal werden weggegeven.
Elk popje is geïnspireerd op een ander sprookje, zoals Het Lelijke Eendje.
De zes popjes zijn ook los te koop voor 10 Singapore dollar.
Alles verliep goed, tot de release van het laatste poppetje, het Zingende Botje. De zwarte Hello Kitty met een skelet en een roze strikje liet de harten van de fans heel snel kloppen.
Onlangs nacht werd de pop uitgebracht, en daarvoor waren honderden Singaporezen naar de Mac gegaan.
De politie moest eraan te pas komen om de menigte in bedwang te houden, aldus persbureau Reuters. Mensen stonden met elkaar te ruziën toen bleek dat de voorraad op was.
De andere poppetjes zijn inmiddels ook uitverkocht en op internet is er een levendige handel in ontstaan. Op eBay is zelfs een bod van 126.000 Singapore dollar uitgebracht.
McDonald’s heeft beloofd de service te verbeteren en voortaan meer popjes in te kopen.