Zo ergens rond oktober begint ieder jaar de Zwarte Pieten-discussie. Niemand heeft er zin in. Niemand kijkt er naar uit. Maar goed. Nederland is nou eenmaal een discussieland. Alles gaat hier gepaard met een discussie. Nederlanders lijken een soort ‘discussiegen’ te hebben. We kunnen het niet helpen. Álles moet besproken worden. En zo ook Zwarte Piet.
Een handje vol idioten vindt dat dus racisme. Zo ook Prem Radhakishun. Om half acht ‘s avonds gierde hij over de nationale televisie dat de Sint en zijn pieten niet bestaan. Waarom? Hij draafde net als alle andere die vinden dat Zwarte Piet racisme is, weer even helemaal door. Maar wat is dan precies racisme? Racisme is het benadelen van een bepaalde groepering vanwege bijvoorbeeld hun huidskleur. Hoe kan Zwarte Piet dan racisme zijn? Zowel blanke als negroïde mensen doen zwarte schmink op wanneer zij zijn verkleed als Zwarte Piet. Zowel blanken als negroïde mensen hebben het recht om op 5 december kinderen te mogen vermaken en om zich te verkleden als Zwarte Piet. Zowel blanke als negroïde mensen die zich verkleden als Zwarte Piet worden op geen enkele manier behandeld zoals vroeger de ‘Zwarte Pieten’ behandeld zouden zijn. Niemand wordt hier dus benadeeld vanwege hun huidskleur. Geen racisme dus.
Vervolgens halen die halve gare rassenkaarttrekkers de geschiedenis van Zwarte Piet er bij. En dat is waar ze hun eigen ongelijk al bewijzen. ‘Geschiedenis’. Vroeger. Is niet meer. Vroeger zou Zwarte Piet racisme geweest zijn. Het waren toen immers slaven (waren het wel slaven? Misschien hadden ze wel gewoon heel veel respect voor de Sint en wouden ze juist dolgraag werken voor die vent. Zo niet, dan kon zo’n horde woeste Moren toch makkelijk één manke bejaarde aan?). Zijn de huidige Zwarte Pieten slaven? Nee. De huidige Zwarte Pieten zijn mensen gelijk aan ieder ander. Denken dat de Zwarte Piet van nu en die van vroeger één en dezelfde zijn en dat racisme hun benadeeld is eigenlijk beweren dat de Zwarte Pieten van Sinterklaas ‘s nachts ergens in een hooischuur naast schimmel Amerigo aan de ketting liggen en met twee kanonskogels aan hun voeten naar een voederbak moeten kruipen wanneer ze honger of dorst hebben. Dit is zeer waarschijnlijk niet het geval. De Zwarte Pieten van nu voelen zich prima en hebben nergens last van.
Zwarte Pieten vergelijken met vroeger en hun geschiedenis erbij halen slaat dus nergens op. Het Sinterklaasfeest is geen 4 mei herdenkingsdag voor Moorse slaven. Het sinterklaasfeest is een toneelstukje voor kinderen opgevoerd door volwassenen. En de slechte dingen die deel zijn van Zwarte Piet’s verleden worden niet bij dit toneelstuk betrokken. Hebben de kids namelijk geen baat bij. De mensen die Zwarte Piet racistisch vinden zijn waarschijnlijk dan ook allemaal van die schreeuwgrage doorgeslagen ‘Premmen’ die zelf nooit van dit kinderfeest hebben kunnen genieten vanwege een kutjeugd en er nu hun frustratie op af reageren en het de kinderen van Nederland niet gunnen om sinterklaas te vieren zoals hun oudere broertjes en zusjes het ook altijd vierden. Met zwarte, fucking, pieten. Want dat is traditie. Een traditie dat vastgeklonken zit in onze cultuur, en een traditie waar heden ten dage geen racisme aan te pas komt. En dus niet veranderd zal hoeven te worden.
Als bepaalde figuren zo graag onschuldige kinderfeestjes willen verkloten omdat ze een ‘prem-complex’ hebben gaan ze maar mooi hun grootmoeder in ‘r stokdove oren schreeuwen dat Zwarte Piet racisme is, want niemand, maar dan ook niemand heeft zin in een Zwarte Pieten-discussie. En Prem? Het lijkt mij wel zo netjes als hij z’n premblunders weer even recht zet. Sinterklaas en Zwarte Piet bestaan dus mooi wel hoor kinders, luister maar niet naar wat die sensatieschreeuwer van DWDD allemaal roept. Prem bestaat zelf niet!!1!11!