Opinie

Hugo & Hugo: NL wereldland, hoe gaat het eigenlijk met wereldland Nederland?

11-03-2014 19:24

Hoe gaat het met wereldland Nederland? Deze site moest Nederland uit de crisis en het bijbehorende cynisme trekken. Voor wie dit gemist heeft, hier een update: 

Op de site vind je inmiddels het eerste initiatief (wellicht ook meteen het laatste? Maar dat zou al meteen veel te negatief zijn, zo komen we die crisis dus niet uit!) van deze club, dat liefdevol wordt toegelicht door de hoofdinitiatiefnemer. Iets met ingezonden video’s (uiterst modern woord overigens) over Nederlanders die naar Nederland kijken op een positieve manier.

Waarvoor dank. Verder lezen is vervolgens even niet mogelijk.

Gelukkige captains of industry

Op de site vind je trouwens ook het team dat het allemaal bedacht en georganiseerd heeft. En zonder enige vorm van vooroordeel zien we hier toch een vijftal zéér gelukkige captains of industrie. Directeuren wellicht die de crisis aan den lijve hebben ondervonden. Maar nu wel allen lachend op de foto staan en dus positief gestemd zijn.

Verder: 114 partners met hun logo. En voor iedere journalist die zich heeft verdiept in dit initiatief, was wellicht de eerste reactie: ‘Waar is mijn rekenmachine?’
Want partner worden en blijven is zeer eenvoudig, alleen wel wat aan de prijzige kant.

969.000 euro

Als partner betaal je een eenmalige jaarlijkse bijdrage van 8.500 euro. Er zijn 114 partners, dat is dus 114 x 8500 euro = 969.000 euro.

Voor dit geld is intensief campagne gevoerd. En hoe! Zo’n slordige 40(!) Nederlanders hebben hun idee over ‘een positief Nederland’ op film gezet en opgestuurd en de winnaar vindt u op de site.

#nlwl

Is er verder nog meer?

Nee, eigenlijk niet. Dit was het wel. Maar wereldlandnederland.nl laat u geloven dat het nog lang niet klaar is.

Wij speculeren vast: #nlwl (die hashtag is er nog niet maar zou er wel  moeten komen) komt met wéér een video-initiatief. En #nlwl gaat international om heel Europa uit de crisis te trekken (bijvoorbeeld: ‘Welt-Land Deutschland’).  En uiteraard: #nlwl haalt dit jaar weer 969 duizend euro op om u en ons allemaal te verrassen!

Wij wachten rustig af….

 

Hugo & Hugo (gefingeerde namem, echte namen bij redactie bekend) zullen regelmatig een van de vele luchtbelletjes in de wereld van marketing & reclame doorprikken.