Omdat gemak nou eenmaal de mens dient heeft PostNL zoiets als PakJeGemak. De mogelijkheid een afhaalpunt in de buurt uit te kiezen waar een door jouw besteld pakketje wordt afgeleverd zodat jij het alleen nog maar hoeft op te halen.
Superhandig natuurlijk omdat iedereen tegenwoordig toch online koopt. Jammer alleen dat een nieuwe mobiele telefoon mét abonnement niet door PostNL kan worden afgeleverd op een afhaalpunt, omdat je dat abonnement eerst moet afsluiten waarvoor je legitimatie moet worden gecontroleerd. Tot vandaag was het dus zo dat alleen jijzelf het pakketje met je nieuwe telefoon plus abonnement thuis in ontvangst kon nemen, waardoor je dus thuis moest zijn en wachten op een postbode die je identiteit controleert.
Tot vandaag! Want mobiel.nl levert nu je mobiele telefoon mét abonnement via PakJeGemak van PostNL. Je telefoon met abonnement wordt dus afgeleverd bij jouw favoriete afhaalpunt en het afsluiten van het abonnement kun je gewoon bij dat afhaalpunt doen door je legitimatiebewijs te laten zien. Hiermee is Mobiel.nl trouwens de eerste webshop binnen de mobiele markt waarbij de legitimatiecontrole voor het afsluiten van een abonnement bij een PostNL-afhaalpunt kan worden gedaan.
“Wij zijn er van overtuigd dat deze vorm van afleveren voor veel klanten een uitkomst biedt. Het is niet handig om zelf thuis te moeten zijn op het aflevermoment, maar omdat de identiteit van de aanvrager moet worden gecontroleerd was een huisgenoot of familielid geen optie. Met PakjeGemak is deze belemmering voor onze klanten verleden tijd”, zo legt Thomas Borsboom, de directeur van Mobiel.nl, uit.
Mobiel.nl zorgt in samenwerking met PostNL dat het pakket op de gewenste locatie wordt afgeleverd. Hier betalen klanten niets extra’s voor ten opzichte van bezorging aan huis. Tijdens het bestellen van een smartphone met abonnement ondertekent de klant het contract eenvoudig door middel van een 1 cent-iDEAL-betaling. Het opsturen van een scan of kopie van een legitimatiebewijs is niet meer nodig.