Trommels, trompetten, standbeelden, bloemen, sigaren en drank. Laat knallen die kurken, schuif je speelgoed aan en ga gezellig staan want hoor dit: in de nacht van maandag op dinsdag jongstleden ging ThePostOnline door de magische grens van 500.000 unieke bezoekers (maand juli) heen. Een mijlpaal, zover waren we nog niet eerder gekomen. En dat midden in de zomer! (Okee, er was *kuch* “iets” meer nieuws dan regulier komkommernieuws, maar toch…)
Reden voor een goede *plop* wat mij betreft. Want is het geen mooi resultaat? ‘Zomaar iets’ ‘voor de grap’ beginnen in de herfst van 2009, met 0 unieke bezoekers per maand, en in de zomer van 2014 arriveren op een half miljoen unieke bezoekers per maand?
En dan te bedenken dat we het meeste van die tijd met minimale middelen hebben gewerkt: vrijwilligers, kleine budgetjes, enthousiaste bijdragers en vooral veel noeste arbeid. Pas toen de oorspronkelijke DeJaap.nl overging in ThePostOnline.nl en Vereniging Veronica daarin wat extra dukaten en florijnen wilde investeren hadden we professionele slagkracht en zijn we geworden wat we nu zijn.
Een half miljoen uniek per maand is nog maar het begin natuurlijk. Volgende maand is het wellicht wat minder en de maand daarop weer wat meer, maar vaststaat dat we blijven groeien. Vergelijkbaar met de periode augustus 2012 – juli 2013 zijn we van augustus 2013 -juli 2014 met meer dan 100 procent gegroeid. En dat is al enkele jaren zo, de jaarbalans is er telkens één van meer dan substantiële groei.
We hebben nu bijna 30.000 artikelen online staan (28.300 ennogwat) en u heeft een ruime 140.000 reacties achtergelaten. Een prachtig resultaat, mede dankzij u als inzender, medewerker, stagiair en commenter.
Naast de vaste redactieleden Bas Paternotte, Ingelise de Vries, Joost Bakker, Gyurka Jansen Mark Koster, Alex Ringeling, Yelle Tieleman en natuurlijk uitgever Jan Jaap Heij zijn er dus nog talloze en talloze en talloze en talloze ad infinitum mensen die op een of andere wijze hebben bijgedragen (en niet weinig al helemaal vanaf het allereerste begin). Te veel om op te noemen maar hulde en bloemen, binnenkort bier voor iedereen (ook voor Arthur van Amerongen).
Uiteraard willen we nog groter worden, nog meer invloed krijgen, nog meer betekenen en nog meer van alles wat met winnen en sky is the limit te maken heeft. Dat gaat, en dat zal zo blijven, alleen met uw hulp. Dus stuur in die opinie of meld je aan als vrijwilliger en kom ‘dr ook bij (dat wil jij toch ook?)
En adverteer, want met 500.000 unieke bezoekers bereiken wij natuurlijk ook uw doelgroep! Of neem vrijblijvend contact op voor onze unieke advertentiemogelijkheden, bijvoorbeeld via TPO Talk.
Nu bier drinken. *plop*