NEW YORK – Mannen die hun vriendin vertellen dat ze de Playboy lezen voor de goede interviews, kunnen er nu een nieuwe oneliner ingooien. “Schat, ik ga even naar de stripclub, even naar wat muziek luisteren.” Want de nieuwste hiphop wordt, voordat deze op de radio komt, veelal gedraaid in stripclubs. Dit om te kijken hoe vaste klanten en danseressen reageren op de muziek.
“Stripclubs zijn heel mainstream tegenwoordig”, zegt Gus Drakopoulos, eigenaar van de New Yorkse stripclub Sin City. “Er komen hier mannen van 25 tot 35 jaar binnen en dat is de leeftijdsgroep waar de muziekmaatschappijen op azen.”
Als het de bezoekers bevalt, gaat het balletje rollen en ontstaat er een ware buzz rond het nummer en de artiest. In sommige gevallen heeft dit al echt gewerkt. Zo brak French Montana bijvoorbeeld ook door. “We hadden absoluut invloed op zijn doorbraak. We draaiden zijn nummer Shot Caller maandenlang dagelijks voor het liedje daadwerkelijk uitkwam”, zegt DJ Psycho tegen New York Post.
Sin City’s reputatie als dé plek om nieuwe muziek te ontdekken is ook bij de artiesten niet onopgemerkt gebleven. Onder anderen 50 Cent heeft al positief gereageerd op de muziek in de club.