We don't bend, we #break.
#bendgate #iPhone6plus pic.twitter.com/uippCg4kCi
— KITKAT (@KITKAT) September 24, 2014
NEW YORK – Apple heeft het zwaar te verduren op social media. De iPhone 6 Plus blijkt zo dun te zijn dat hij kan doorbuigen en op het web lijkt iedereen zijn kans te grijpen om de Amerikaanse techreus voor schut te zetten. De misschien wel origineelste duit is door KitKat in het zakje gedaan.
In een tweet showt de maker van krokante chocoladereepjes zijn nieuwste reclameposter. Op het plaatje is een doorgebroken KitKat-reepje te zien met daaronder een gebogen pijltje met de aanduiding 45 graden. Om de voor Apple toch al pijnlijke affaire nog pijnlijker te maken is de tweet naast het plaatje ook voorzien van de tekst: “We don’t bend. We #break. #bendgate #iPhone6plus”. Dat het gebroken chocoladereepje en het pijltje ook nog een smiley vormen maakt het allemaal nog gênanter.
Waar de aanval van een bedrijf als KitKat misschien wat vreemd lijkt, is het dat toch niet helemaal. Het bedrijf sponsort de meest recente versie van Googles mobiele besturingssyteem Android.