Weten & Tech

Digitale Telegraaf op zondag succes

05-10-2014 12:12

AMSTERDAM – De digitale zondagseditie van De Telegraaf is een succes. Dit concludeert hoofdredacteur Sjuul Paradijs ruim 5 maanden na de introductie. De eerste zondagseditie verscheen eind april.

Paradijs noemt het fascinerend dat 100.000 tot 170.000 abonnees de moeite nemen op zondag de krantenpagina’s op digitale wijze te lezen op het computerscherm. De krant introduceerde de digitale versie in aanloop naar het WK voetbal en ging er daarna mee door. Vanaf volgende week verschijnt deze zondagse krant net als de papieren krant in de nieuwe vormgeving.

“Veel lezers hechten aan de selectie van het nieuws. Dat vinden ze zeer prettig. Het levert ons ook veel digitale abonnees op. Zoals het er nu naar uitziet, gaan we door. Het is een uniek product. Als dat lezers tevreden stelt, dan maken we dat”, zegt Paradijs.

Lobby

De hoofdredacteur vindt het onterecht dat hij lezers 21 procent btw moet doorberekenen voor de digitale krant, terwijl papieren kranten in het lage tarief vallen. Hij voert daarom al geruime tijd een actieve lobby.

De Telegraaf had van 2004 tot 2009 een papieren zondagkrant.