De baas van publieke omroep WNL, Bert Huisjes, is het in grote lijnen eens met de kritiek van staatssecretaris Sander Dekker (VVD) op de publieke omroep. In een interview met het Algemeen Dagblad zegt Huisjes dat Boer Zoekt Vrouw en Wie is de Mol gewoon naar de commerciëlen kunnen. “Boer Zoekt Vrouw is een datingprogramma en Wie is de Mol een typisch commercieel product”, aldus Huisjes.
Huisjes stelt dan ook voor om Boer Zoekt Vrouw meer publieke lading te geven. “Laat bijvoorbeeld maar eens zien hoe zo’n melkveehouderij van die boer werkt”.
Shula Ryxman, één van de bazen der publieke omroep, vindt daarentegen dat Wie is de Mol juist wel een goed NPO-programma is. “Bij Wie is de Mol zit het informatieve bijvoorbeeld in het spelelement, de psychologie, het spelenderwijs leren en het nadenken met elkaar”, aldus Ryxman in de Volkskrant in een reactie op Bert Huisjes.