MENLO PARK – Google werkt naar verluidt aan een project waarbij uitgevers van nieuwscontent hun nieuws op een visueel aantrekkelijke manier kunnen aanbieden. Dat moet volgens The Wall Street Journal gebeuren onder de noemer Stamp. Insiders die met de krant spraken, vergelijken Stamp met Snapchat Discover.
Stamp is een samenstellingen van de eerste twee letters van het woord story en AMP, de aanduiding die Google gebruikt voor mobiele webpagina’s. Stamp-content bevat niet alleen tekst, maar ook afbeeldingen, video, audio en andere vormen van content. De content kan los worden aangeboden en dan ook als zodanig worden opgenomen in Googles zoekmachine. Ook kan de de content geïntegreerd worden in de eigen sites van de nieuwsorganisatie.
Het is onduidelijk hoe ver Google is met de ontwikkeling van Stamp. Volgens de bronnen die The Wall Street Journal opvoert is Google al in gesprek over de uitrol van Stamp met enkele grote organisaties. Het zou gaan om CNN, Time Inc en The Washington Post. Het nieuws komt nadat donderdag bekend werd dat de internetgigant vorig jaar geprobeerd heeft Snap van Snapchat in te lijven.